Tidemann i Oslo lagt ned

Medlem
29. april 2019
Innlegg
14
Sted
Oslo
Fikk nettopp vite at Urmakermester Tidemann i Akersgaten er permanent stengt.

Jeg oppfattet Tidemann som en butikk som nesten utelukkende satset på klokker i den mer kostbare og dressy enden av skalaen, og er derfor ikke overrasket over at det gikk slik siden man da automatisk snevret inn kundemassen temmelig mye.

Da lurer jeg på om noen andre plukker opp Lange agenturet? Bjerke? Eller om det blir utfordringer i forhold til at de fra før av har Patek...?
 
Fikk nettopp vite at Urmakermester Tidemann i Akersgaten er permanent stengt.

Jeg oppfattet Tidemann som en butikk som nesten utelukkende satset på klokker i den mer kostbare og dressy enden av skalaen, og er derfor ikke overrasket over at det gikk slik siden man da automatisk snevret inn kundemassen temmelig mye.

Da lurer jeg på om noen andre plukker opp Lange agenturet? Bjerke? Eller om det blir utfordringer i forhold til at de fra før av har Patek...?
Trodde de solgte brorparten av klokkene til asiatiske cruiseturister.
Leste at Bjerkes omsetning til turistmarkedet er ca 30%, kanskje vanskelig å selge betydelig mye mer.
Synd da, hyggelig butikk med kule merker. Til og med Moser...
Lange og Patek i samme butikk. er det er problem så lenge begge merkene får plassen de krever?
Var det konkurs eller opphør?
 
Trodde de solgte brorparten av klokkene til asiatiske cruiseturister.
Leste at Bjerkes omsetning til turistmarkedet er ca 30%, kanskje vanskelig å selge betydelig mye mer.
Synd da, hyggelig butikk med kule merker. Til og med Moser...
Lange og Patek i samme butikk. er det er problem så lenge begge merkene får plassen de krever?
Var det konkurs eller opphør?

Watches of Switzerland selger begge under samme tak i samme etg i London.
I tillegg til Vacheron Constantin :D
Tror de skulle ha funnet en løsning både ALS og PP hadde vært fornøyd med.
Bjerke har også to butikker i Oslo.
 
  • Liker
Reaksjoner: Genta
Trist :confused:

10B7213D-F589-4F72-B16A-4FAA5404FC7B.jpeg
 
Er oppriktig trist for at dette skjer.
Denne bransjen og vår hobby trenger et mangfold av forhandlere og merker. At Tidemann nå velger å legge ned (av uvisst grunn) er bare forferdelig trist. Brødrene Tidemann bidro til noe denne bransjen har manglet i mange år. Ekte entusiasme, usminket og rå kundeopplevelse. Ikke alle som lytter til listepop. Noen liker også britisk 60-70s pønk og doom-metall.
 
Er oppriktig trist for at dette skjer.
Denne bransjen og vår hobby trenger et mangfold av forhandlere og merker. At Tidemann nå velger å legge ned (av uvisst grunn) er bare forferdelig trist. Brødrene Tidemann bidro til noe denne bransjen har manglet i mange år. Ekte entusiasme, usminket og rå kundeopplevelse. Ikke alle som lytter til listepop. Noen liker også britisk 60-70s pønk og doom-metall.
Ja, helt enig. Skulle egentlig bare innom for å titte om det var kommet noe nytt og rått og hadde glemt at de hadde lagt ned :(
 
  • Trist
Reaksjoner: Edzilla