The power of Youtube

Medlem
5. okt. 2012
Innlegg
867
Sist lørdag kveld la en youtuber ved navn Paul Thorpe ut en video vedrørende Rolex Submariner 16610, om verdien av modellen med kun "swiss" på skiva vil komme til å stige de neste årene, Thorpe spådde en pris på £50.000 i løpet av de neste tiår. I 1998-99 gikk Rolex bort fra tritium og gikk over til Luminova, modellene produsert mellom 1998-99 hadde kun "swiss" på skiva, mens da super luminova ble innført kom skivene med "swiss made", slik at modellene med "swiss" kun ble produsert i litt over et år. Dette gjelder såvidt jeg vet alle Rolex produsert i deler av 1998-1999. Jeg så videoen og gikk inn og søkte på hva som var tilgjengelig. F.eks lå det inne 3 16610 fra UK på chrono24. To av de med papirer og begge disse er nå reservert, en annen fra 1998 er også reservert, så det virker som disse klokkene blir nå støvsugd fra markedet av folk som spekulerer i en økning i pris, dette skjedde i løpet av noen timer.

Det skulle ikke forundre meg om Paul Thorpe allerede har sikret seg flere eksemplarer av disse klokkene og bruker sin autoritet på youtube for å presse prisene oppover, det kan se ut som det har fungert hittil, tiden vil vise om markedet reagerer på disse slik man har sett på f.eks 1680 med rød skrift?
 
11k views. Har litt problemer med å anta at det er drivende krefter i markedet.

Hvis han nå får rett etterhvert, så tenker jeg det finnes mange submariner og færre av andre swiss dials :)
6A4ADA24-252C-4E62-A287-2F153EDA2917.jpeg
 
  • Liker
Reaksjoner: Eternamaniac
11k views. Har litt problemer med å anta at det er drivende krefter i markedet.

Hvis han nå får rett etterhvert, så tenker jeg det finnes mange submariner og færre av andre swiss dials :)
Vis vedlegg 264896

Tja det er ikke så mange til salgs, og de som var til salgs er nå revet vekk. Så får vi se da, om de samme klokkene dukker opp med høyere pris etterhvert...
 
Rolex Submariner 16610 er kanskje den modellen som har størst produksjons volum av dem alle. Modeller som 16800 m/matt skive,168000 og ikke minst red sub er modeller som har helt annen appell til meg og mine referanser. Har fulgt med Paul Thorpe en stund og hadde tatt mye av det han sier med en klype salt :)
 
Jeg har en 99 mod 16610 (dvs sønnen har) der står det Swiss, men verken L (Luminova) eller T (Tritium) ved siden. Er det da Luminova?

2D2EC44F-BF30-4208-8951-D96390789166.jpeg