Test av Seiko Orange Monster

Medlem
21. aug. 2011
Innlegg
1.353
Sted
Oslo
Etter noen øl på kvelden kom jeg på den lure ideen om å se hvor mye en Seiko Orange Monster faktisk tåler. Tenkte det kanskje ville være spennende for noen å se hvordan det gikk, men det er absolutt ikke noen anbefaling til å gjøre dette selv :p

Testen startet ganske enkelt: Sjekke om den var vanntett.

605d87fc.jpg


Klokken bestod med glans, så da beveger vi oss over til neste test.

Neste test var hakket tøffere enn den første, den bestod i å sjekke om den tålte å bli fryst ned.
Så sammen med erter, hamburger og kyllingfilet ble den lagt i fryseren.

a8c62e21.jpg


Lot den ligge over natten og kose seg, mens jeg gikk å la meg. Våknet opp neste morgen med et lite snev av anger, men nå var det ingen vei tilbake.

c6e1ecc3.jpg

Her hadde det virkelig fryst til i løpet av natten, best å få sjekket om den fortsatt fungerer.

For ikke å bruke en liten evighet på å vente til den var tint var det bare å sette en kjele på platen og koke opp vann.

0dd5ad43.jpg


823a8348.jpg


Endelig var vannet kokt opp, så da var det bare en ting å gjøre.

0fa34758.jpg


Igjen følte jeg et lite snev av anger, men tenkte at nå fikk det briste eller bære.
Etter kort tid begynte man å skimte selve kassen og til slutt var det meste av klokken synlig.

fd9d70a9.jpg


638d837f.jpg


Phu, klokken ser fortsatt like hel ut som den gjorde når jeg startet prosjektet. Men så var det spenningen å se om den fortsatt fungerte som den skulle.

62997fdb.jpg


Et lite rist i klokken, med blikket spent mot sekundviseren. Oooog, den startet å bevege seg!

8b8cc432.jpg


Alt i alt vil jeg si at klokken bestod med glans. Den tålte vann, nedfrysning og oppkoking. Ikke dårlig for en klokke til rundt 1000 lappen, jeg er i hvert fall imponert! :)
Så nå er sommeren reddet uansett om det blir ekstremkulde eller ekstremvarme :cool:
 
Godt du tester for oss andre!
Kanskje er litet oppkok hadde vært en grei rensemåte :)

Vaskemaskin, 90 grader i bh pose. Plutselig fikk jeg en fabelaktig idé
 
Hahaha.... Konge!

Det store spørsmålet er om nøyaktigheten ble påvirket av temperaturforskjellene.
 
Bra test dette. Forstår jeg deg rett med at uret stoppet da det ble fryst ned? Husker noen om Frode sin Sinn stoppet når han frøs ned den for en tid tilbake? Det ultimate er jo om uret går i fryst tilstand.
 
Bra test dette. Forstår jeg deg rett med at uret stoppet da det ble fryst ned? Husker noen om Frode sin Sinn stoppet når han frøs ned den for en tid tilbake? Det ultimate er jo om uret går i fryst tilstand.

Det er litt vannskelig å si, for uret hadde ligget i boksen i 1 uke. Så det var ikke akkurat fult trekt opp når jeg la det i frysen.
Det ultimatum ville selvfølgelig vært å fått sjekket hvordan det påvirket tiden, kanskje det er neste prosjekt :p
 
Hmmm, inneholder denne klokken noen form for gass!? Hvis ikke ville jeg ikke gjort det du gjorde! Men det er jo en billig klokke, så det er jo kanskje det samme! :p

Casio g-shock inneholder vel Argon? Tror jeg har lest et sted at det er noen form or gass inne i Sinn sine klokker også!? Dette er vel for at klokken skal takle varme og kulde bedre!? Vennligst ikke skyt meg om jeg er helt på jordet! :p
 
Håper dette blir en TS-trend. Ren galskap, men du og du så spennende :)

Husker noen om Frode sin Sinn stoppet når han frøs ned den for en tid tilbake? Det ultimate er jo om uret går i fryst tilstand.

Frode sin U1000S gikk under hele prosessen ;)
 
Takk for alle tilbakemeldinger. Vil prøve å få til noen flere tester, må bare finne ut hva mer jeg kan teste den for :p Alle forslag til tester jeg kan utføre på det orange monsteret blir tatt vell i mot, men prøver å holde meg unna fall-tester ;)
Det med å sjekke om urverket fortsatt går etter den har blitt fryst ned vil bli testet, må bare få rotet meg til å gå med den på armen et par dager :p
 
Takk for alle tilbakemeldinger. Vil prøve å få til noen flere tester, må bare finne ut hva mer jeg kan teste den for :p Alle forslag til tester jeg kan utføre på det orange monsteret blir tatt vell i mot, men prøver å holde meg unna fall-tester ;)
Det med å sjekke om urverket fortsatt går etter den har blitt fryst ned vil bli testet, må bare få rotet meg til å gå med den på armen et par dager :p

Topp, frys den da ned i en liten mengde vann slik at du kan se skive/viser mens uret fortsatt er fryst.