Har designeren sett på denne:Breaking News!
Stylet utgave av Model X (Model Xtreme) med 30 tommere
![]()
Har designeren sett på denne:Breaking News!
Stylet utgave av Model X (Model Xtreme) med 30 tommere
![]()
Unner Tesla all mulig suksess. Kjekt at noen selskap innen el-bil genren tar den litt ut. Håper andre følger etter de neste 2 årene. Kanskje jeg ender opp med en el-bil når dieseldyret skal byttes ut.
Synd at de ikke prioriterer form i tillegg til funksjon @Loevhagen
For meg er Tesla sitt design like sexy som fotformsko.
Det spørs hva man sammenligner med. Ta Miev, Leaf og forsåvidt også Golf og en haug andre. Tesla er jo rene Aston Martin i forhold. Det viktigste er nå funksjon - så får formen komme etterpå. Ikke noe poeng å ha en flott bil som kan kjøre 16 mil før den må lades...
Tesla tenker nytt. Andre produsenter tenker "hvordan få en batteripakke inn i et eksisterende bildesign"?
Hva rekkevidde angår så holder 16 mil mer enn nok for de fleste til daglig bruk.
I følge tall fra SSB er daglig gjennomsnittlig kjørelengde under 40km
Med det argumentet, så kunne man jo hatt en drivstofftank på 8 liter. Ergo ER rekkevidde en issue. Jeg kjøper aldri en el-bil med rekkevidde kortere enn hva markedet p.t. tilbyr; Tesla.
Da er dagen kommet, jeg har bestemt meg. Diseldriteren(520d F10) skal byttes inn i Tesla S. I utgangspunktet har jeg sett for meg å kjøpe brukt, helst av nyere årgang og gått lite.
Så er spørsmålet, hva må jeg ha med av utstyr og hva må sjekkes før kjøp?
Håper noen har gode tips å komme med![]()
Det tåpeligste jeg har sett på en stund er Tesla sin prisvisning på hjemmesiden. Én pris for drivstoffbesparelser og en annen pris (hva bilen egentlig koster når du handler).