Tesla Model S

Da er Tesla P85D prøvekjørt.
Endelig....seter som faktisk holder kroppen fast!!! Jeg tror dog et det er tilvalg for sportsseter?

Det har vært mye fokus på 0-100km/t på denne bilen - 3,2s er utrolig raskt.
Men det som virkelig imponerer er 0-50km/t. Det er første gang jeg ble kvalm av aksellerasjon:eek:
Er dette en bil som det er fornuftig at familiepappaer skal kjøre? Veldig usikker.

Bilen mangler fortsatt den ubestemmelige luksus-følelsen - uten at jeg klarer å sette fingeren på hva det innebærer. Men, til 1mkr forventer jeg at den er tilstede. Men, for en motor...for en vanvittig akselerasjon og på toppen av det hele - gode seter denne gangen:cool:

Jeg fikk lyst på en, jeg....

En bekjent av meg fikk sin nye Tesla (700hk og 4x4) for ca 5-6 uker siden.
Lurte litt på hvorfor jeg ikke har sett bilen på lang tid.......Snakket med han i dag,og da viste han meg noen "snik" bilder fra Tesla verkstedet der bilen nå hadde stått i 4 uker ish....

En av hovedstrømkablene,dvs en strømpe med 7 kabler inni. Er trekt i gjennom et motorfeste(så et detaljebilde av nevnte motorfeste med kabel),slik at ved kraftig pådrag ble kabelen til slutt gnisset i stykker.
Hele ledningsnettet måtte byttes ut,og bilen ble nærmest demontert !! Så selv bildene ,- og det så ikke ut som en bil lengre !
4 uker tok jobben ! men det forstår jeg når man måtte "bygge" en ny bil igjen.
Spørsmålet er om flere har denne feilen,og om det er trekt feil eller er "standarden" ? ? Noen som har begynt og fått om noen merkelige feillamper ?

Redigert:
Lurte litt på hvorfor jeg ikke har sett bilen på lang tid.......Snakket med han i dag,og da viste han meg noen "snik" bilder fra Tesla verkstedet der bilen nå hadde stått i 4 uker ish....

En av hovedstrømkablene,dvs en strømpe med 7 kabler inni. Er trekt i gjennom et motorfeste(så et detaljebilde av nevnte motorfeste med kabel),slik at ved kraftig pådrag ble kabelen til slutt gnisset i stykker.
Hele ledningsnettet måtte byttes ut,og bilen ble nærmest demontert !! Så selv bildene ,- og det så ikke ut som en bil lengre !
Spørsmålet er om flere har denne feilen,og om det er trekt feil eller er "standarden" ? ? Noen som har begynt og fått om noen merkelige feillamper ?

Dersom dette var en normal feil ville du hørt om det før. Motorbytte (som på noen produksjonsbatcher) var en utfordring har man jo fått klart frem i ulike forum og media - dette problemet kan jeg ikke huske å ha sett noe om.

Har nå ca. 18.000 deilige og problemfrie kilometer bak meg i min P85 :)

Kim!

Har hatt min P85D i drøye 3 uker og 3000 km, bare smil fra øre til øre. Ingen problemer.

Hvorfor snakker ALLE (TS, kolleger, venner) om verditap på Tesla? Hva med f.eks A7 eller andre i samme pris/størrelse sjanger, er de noe bedre tapsmessig om man tar med ALLE kostnader i samme periode?

Jeg bor og jobber slik at elbilfordelen ikke er noe særlig tema, hadde uansett vurdert en Tesla sterkt om jeg hadde prioritert å bruke så mye penger på et fremkomstmiddel...

Det er ikke bilen i seg selv som genererer sitt eget verditap !
Den horisonten våre folkevalgte trekker opp,-er det som spiser opp verdien på denne bilen.

@andersmp eller noen andre. Hva er de største opplevde forskjellene på p85 og p85D (bortsett fra det som har med effektøkningen å gjøre så klart)

Redigert av en moderator:
Hvorfor snakker ALLE (TS, kolleger, venner) om verditap på Tesla? Hva med f.eks A7 eller andre i samme pris/størrelse sjanger, er de noe bedre tapsmessig om man tar med ALLE kostnader i samme periode?

Jeg bor og jobber slik at elbilfordelen ikke er noe særlig tema, hadde uansett vurdert en Tesla sterkt om jeg hadde prioritert å bruke så mye penger på et fremkomstmiddel...

Det er jo det som er spørsmålet, totalkostnadene etter 100-150000 km. Flippefaktor etter 1-3 år, kjøpe en brukt? Kjøpe en gammel etterhvert ? Er det mulig å selge en 10 år gammel Tesla ? Hvor lenge holder el-bilen og batterier og kan man være monogam i 10 år uten å havne i Luksusfellen? Dropp fordelen med kollektivfelt og årsavgift- det bortfaller snart.
Tom

@andersmp eller noen andre. Hva er de største opplevde forskjellene på p85 og p85D (bortsett fra det som har med effektøkningen å gjøre så klart)

@Scubasteve; jeg hadde 85 og gikk til P85D - det er innvendig en helt ny bil. Kvalitetsfølelsen har løftet seg bektraktelig, og jeg liker å si det er fra KIA til Volvo. De nye setene er også helt fantastiske.

Redigert av en moderator: