Tesla Model S

Tror bare det er performace. De er jo ikke dumme ;) Imidlertid har testbilene noen sperrer, blant annet på maksfart.

Tror bare det er performace. De er jo ikke dumme ;) Imidlertid har testbilene noen sperrer, blant annet på maksfart.

Dette er beste versjon er det ikke? 85kw? :D Spent på å teste nå, trenger ikke gå så veldig fort så lenge det presser meg godt inn i setet :p

Gratulerer, @Tore

Hvor godt tåler disse batteriene vann? Tenker på den regnskuren som kom i Bergen i går.

Ca. Like bra som elektronikken i alle andre biler vil jeg tro. De er i et tett rom, men man bør ikke leke Land-Rover.

Redigert av en moderator:
:p Det første jeg gjorde etter henting (ca 500m) var å kjøre gjennom en elv. Hevet bilen tll max høyde, men fikk litt panikk og ga gass for å komme kjapt gjennom og dermed senket bilen seg ned igjen midt i elven. Omtrent her, men litt før disse bildene ble tatt:
- Jeg har ikke sett så mye vann før - Bergens Tidende

Tror det så verre ut enn det egentlig var. Den går enda i alle fall.

Skal ta bilder onsdag når nye hjul, foliering, toning, lakkering osv er på plass :D

image00.jpg

Omnomnom...

Redigert:
Ca. Like bra som elektronikken i alle andre biler vil jeg tro. De er i et tett rom, men man bør ikke leke Land-Rover.

Der det største problemet er luftfilteret, men dette kan man jo bygge et høyt innsug til - og det gjør de.

Mitt spørsmål til Tore var egentlig ment som en liten spøk om vestlandsværet;)

Til slutt så fikk jeg også prøvd denne bilen:cool:
Oppsummerer her min opplevelse (andre kan gjerne oppleve noe helt annet - bilen er definitivt verdt prøvekjøring).

Pluss :
-motoren er helt vanvittig utrolig. Jeg har i løpet av årene kjørt en del artige biler på bane - dette her er rett og slett vanvittig:D Plutselig så er jeg tilhenger av el-bil:eek:
-morsomt med stor skjerm. Tipper vi kommer til å se varianter av denne i mange biler fremover.
-dette er en revolusjon når det gjelder bilutvikling! Grattis til Tesla!

Minus :
-setene. Hallo? Hjelper ikke med sterk motor når rumpa glir ut i svingen og man desperat holder seg igjen i rattet:mad:
-det er ikke en premium-bil. Dette var kanskje største skuffelsen for meg - til 800' så forventer jeg premiumfølelse. Bilen støyer(?!!) og gir vesentlig mindre premiumfølelse enn en rimelige utgaver av c-klasse/A4/3-serie.

Konklusjon (for min del)
-håper at BMW/MB/Audi skjønner at de må lage tilsvarende bil med sin velkjente premiumfølelse. Jeg venter med å kjøpe elbil til de har gjort det....

:p Det første jeg gjorde etter henting (ca 500m) var å kjøre gjennom en elv. Hevet bilen tll max høyde, men fikk litt panikk og ga gass for å komme kjapt gjennom og dermed senket bilen seg ned igjen midt i elven. Omtrent her, men litt før disse bildene ble tatt:
- Jeg har ikke sett så mye vann før - Bergens Tidende

Tror det så verre ut enn det egentlig var. Den går enda i alle fall.

OY!
Med en EL-bil så vil vel et verste være å få en karamell! Hvor kraftig den vil være fra en bil vet jeg ikke, men det engangs-kameraet som "bet" meg i fingeren så tenker jeg mitt!

Nå må jeg også være ærlig å si at fingrene mine var langt inne i kameraet....

Men om vann og drifts-batterier skulle møtes?

:cool: