Tesla Model S

Min datter skal nå ut og studere. Planen har vært at hun blir utstyrt med moped.

Inn fra sidelinjen kommer et alternativ om at hun får med seg den en (store) bilen. Denne flotte bilen (2002-modell) bruker til daglig min kone frem og tilbake til jobben. Det er 6 mil hver vei, så det har spist jafs på kilometrene og når det gjelder bompenger og andre avgifter har jeg savnet julekortet fra Finansministeren; "Vi takker for et hyggelig samarbeid i året som har gått" etc....

Hvis min datter får denne bilen med seg til studiestedet så er det behov for en milsluker til min kone. Det er fortsatt noen fordeler med el-bil, men hvor trygt er det å kjøpe en brukt bil? Valget må bli en Tesla Model S, som følge av batterikapasiteten og behovet for kjørelengden.

Min største bekymring er at det kan være "tekniske og elektriske duppedingser og batteri/batterideler som er skadet og/eller misligholdt".

Hvordan er det å kjøpe en Model S brukt?
Et alternativ er selvfølgelig en hybrid-bil.

8

Hadde kanskje valgt en Leaf, Kia Soul, eller en e-Golf foran TMS. Samtlige av disse har nok rekkevidde for din datters km-behov.