Tenker på å kjøpe Orient Mako - Blå eller Pepsi?

Hva er finest av Blå eller Pepsi Mako

  • Blå

    Stemmer: 1 100,0%
  • Pepsi

    Stemmer: 0 0,0%

  • Antall stemmer
    1
Medlem
6. juni 2012
Innlegg
1.301
Sted
Sørlandet
Jeg går med tanker om å skaffe meg en Orient Mako. Jeg synes den blå skiven ser veldig fin ut, og den passer også bedre i samlingen enn de andre variantene siden jeg allerede har et par ur med svart skive, et monster med orange, og en amphibian med gul. Den med blå skive kommer i to varianter, med blå (CEM65002D) eller pepsi (CEM65006D) bezel. Hvilken av disse to variantene liker dere best, og hvorfor?
 
Jeg stemte blå/blå. Har hatt denne klokken selv, og synes kombinasjonen av dypblå (intens) skive og matt blå bezel gjorde seg veldig godt. Fin klokke dette, masse for pengene og veldig fin størrelse. Det eneste ankepunktet mitt var at glasset av en eller annen grunn ble flekkete fortere enn med noen annen klokke jeg har hatt, noe som skjemmet innsynet til den flotte skiven litt :) En mikrofiberklut i lomma så er du good to go.
 
Den helblå. Jeg er selvsagt farget av at jeg eier dette uret, men jeg syns den er mye penere. Blåfargen i skiven er nok til å ta oppmerksomheten, man trenger ikke den ekstra rødfargen.
 
Takk for gode innspill og råd så langt! Jeg ser stemningen her drar seg i retning av blått, men de er veldig fine begge to. Har tidssonefolket noen tips og preferanser angående å kjøpe den på lenke eller gummi-rem, forresten?
 
Hadde valgt lenke! De originale gummiremmene til Seiko, Citizen og Orient har jeg ikke sansen for:( Supler heller med en gummi fra en eller annen produsent:)
 
Blå bezel og skive er en nydelig klokke :) Kjøpte denne til onkel og han forelsket seg tvert i den flotte skiven.
 
Uten tvil lenke for min del, men jeg misliker disse gummiremmene på armen. Dessuten er lenken mye penere.
 
Synes det hadde vært bedre om trådstarter kunne lagt ut bilder av begge i første tråd, i stedet for at man selv må laste ned bilder og sammenligne. Men helblå, ja! :)
 
Synes det hadde vært bedre om trådstarter kunne lagt ut bilder av begge i første tråd, i stedet for at man selv må laste ned bilder og sammenligne. Men helblå, ja! :)

Godt poeng - jeg tenkte først å legge ved et par bilder, men jeg synes at makoene, særlig de blå variantene, ser fargemessig temmelig forskjellige ut på bilder avhengig av lysforhold og vinkel, og siden jeg ikke har sett dem i virkeligheten, ble det vanskelig å velge...
Uansett takk for alle gode og nyttige svar! Blå Mako med lenke legges inn i neste måneds budsjett, og forhåpentligvis blir det unboxing mot slutten av august.