Tema: "Two of a pair"

Medlem
24. juni 2009
Innlegg
63
Sted
Danmark
Tema: "Two of a pair" eller "Side by side"

2 gange har jeg uventet fået et godt tilbud på et ur; som jeg egentligt allerede syntes "var dækket ind" i samlingen.
Begge gange gik det som "pusheren" havde forudset 8) : Jeg bukkede under, og købte uret :roll:

På den måde har jeg erhvervet nogle "Two of a pair", som jeg synes har en vældig god "synergi effekt".

Jeg lægger for med nogle "Side by side", hvor nummer 2 er kommet uventet ind i samlingen. ;)

Flight_Duo_d.jpg

2 x Flighty. kal. 911 & kal. 910

MARK5861.jpg

2 x Teutoner. kal. 1045 & kal. 861

Et tema kunne også være, "guld & stål" eller "sort & hvid" - lad os se nogle "Side by side Omega".

Med venlig hilsen - Geodoc.DK
 
Og så her om aftenen, hvor man - hvis man vil ha dem på samme billede skal stå med alm pærer og akte sig for at ryste på hånden
Omega Speedmaster proff 145.012-67 - som Aldrin havde på armen på den første tur på selve månen. (Armstrong efterlod sit i landingsmodulet)
og
Omega Speedmaster pre pro 105.003-65 - Som Ed White havde den på armen på den første egentligt rumvandring
Omegaspeedmaster105003-65and145012-.jpg


Standen er absolut fin på begge, der mangler bare lys på kransen/bezlet/Lünetten (Som Geodoc vist foretrækker det sidstnævnte udtryk for krans) :)
For at få billeder lidt bedre:
Den gamle
OmegaSpeedmaster105003-65armshot.jpg

og den nyere
Omegaspeedmaster145012-321moveme-2.jpg

vh
 
Ahhh sykt lyst på en vintage speedmaster... :cry: Noen som har for salg? Evt en vintage Heuer Carrera...
 
@ Hannover_dk: Stor respekt for sådant et par.
- Og så oven i købet 145.012-67 med originalt lynette indlæg. De hænder ofte at være meget "havarerede".

Er der slet ingen "parrede" Omegaer i Norge?
Undrer på om om alle Omegaer er "opsnappet" af danske samlere på vej nordpå til Norge??

Med venlig hilsen - Geodoc.DK
 
Geodoc.DK skrev:
@ Hannover_dk: Stor respekt for sådant et par.

Er der slet ingen "parrede" Omegaer i Norge?
Undrer på om om alle Omegaer er "opsnappet" af danske samlere på vej nordpå til Norge??

Med venlig hilsen - Geodoc.DK
- Og så oven i købet 145.012-67 med originalt lynette indlæg. De hænder ofte at være meget "havarerede". Ja begge er originale og 145.012-67 også med original 1039 lænke med 516 endpieces (flexoled inderst ved uret - en lænke som er mere historisk korrekt end super kvalitet :oops: - men jeg har også en 1171 lænke, som jo er den man vist tilmed stadigt kan få til de gamle proff modeller, men det bliver den jo ikke original af, og den er i pæn stand med blanke sider og mat midte :)
Omegaspeedmaster145012-321movement1.jpg

Omegaspeedmaster145012-321moveme-1.jpg