Tatt på fersken - klokkenerd edition

Medlem
29. april 2017
Innlegg
355
Sted
Hamar
Som ivrig klokkenerd er det ofte at man ender opp i litt pinlige situasjoner/ posisjoner der man prøver å få til et godt klokkebilde. Min bedre halvdel synes at det er spesielt festlig å dokumentere dette, og distribuere det til venner og kjente til stor begeistring for undertegnede. Jeg kom tilfeldigvis over en tråd på klocksnack som inspirerte til å opprette denne tråden her på TS.

Dette er altså en støttegruppe/tråd på forumet der vi kan dele erfaringer, og berolige hverandre om at vi ikke ser sååå dumme ut som enkelte kanskje vil påstå. La oss normalisere dette! -Eventuelt kan vi bare le vilt og hemningsløst av hverandre, og av hvor dumme vi ser ut.

Det er vel bare rett og rimelig at jeg begynner, så regner jeg med at det vil inspirere andre til å "stå frem". De fleste paparazzibildene ender opp på Snapchat, men jeg iallefall har klart å få fatt i et par bilder.

Klokkebildet:
IMG_20180403_193405_336.jpg


Bak kulissene:
20181227_235341.jpg


Klokkebilde:
IMG_20180522_170600_870.jpg


Bak kulissene:
20181227_235917.jpg
 
Redigert:
Artig tema, som gjør at vi ikke tar oss selv så høytidelig - for hvem kan tas høytidelig når man står og knipser bilder av noe så objektivt unødvendig som et armbåndsur. Jeg har heldigvis familiemedlemmer som kun himler og ruller med øynene og ikke ruller med kameralinsa.

I januar 2014 opplevde jeg følgende: Fra en skitur nylig der jeg lå flat i skisporet (se bilde nedenfor). Folk trodde jeg hadde tørna...og ei dame spurte med nesten skjelvende stemme "Har du slått deg?!". "Nei, jeg bare tar bilder av klokka" sier jeg til henne og myser opp på henne fra skisporet. :D

At man i visse positurer ikke kan trykke på utløserknappen på mobilen er det kjekt med Samsungs funkjson der man kan si "Shoot!" eller "Picture!" til mobilen som da aktiverer utløser og tar bilde. Ulempen er åpenbar; ikke alltid man ser at fremmede er så nær at de fryser til når de hører "Shoot!".

12051805244_ea77e96c87_b.jpg
 
Artig tråd! Hadde en episode før jul, hvor jeg var med samboer på kjoleprøving. Jeg søkte kjapt tilflukt på en benkelignende sak i butikken, og fant ut at jeg like gjerne kunne bruke tiden på noe fornuftig- wristshot.

Tipper det var tre-fire kunder i butikken, alle i komfortabel avstand. Så skjer det, samboer skriker navnet mitt fra prøverommet, og alle snur seg naturlignok mot meg. Der sitter jeg, med armen strukket godt ut med iPhonen over klokka. Rekker å møte et par av «hva faen er det han driver med»-blikkene, før jeg tusler bort til prøverommet :rolleyes:

Her er bildet :D
FA729E9D-B8FE-4578-AAA0-D62B86C8C271.jpeg
 
I januar 2014 opplevde jeg følgende: Fra en skitur nylig der jeg lå flat i skisporet (se bilde nedenfor). Folk trodde jeg hadde tørna...og ei dame spurte med nesten skjelvende stemme "Har du slått deg?!". "Nei, jeg bare tar bilder av klokka" sier jeg til henne og myser opp på henne fra skisporet. :D
Hahaha, fantastisk historie! :D Jeg kan nesten føle en klump i magen når jeg tenker på hvordan det må ha vært å ligge midt i sporet og måtte "forklare seg" for denne bekymrede damen. :oops: Det ble riktig nok et veldig stilig bilde!

Tipper det var tre-fire kunder i butikken, alle i komfortabel avstand. Så skjer det, samboer skriker navnet mitt fra prøverommet, og alle snur seg naturlignok mot meg. Der sitter jeg, med armen strukket godt ut med iPhonen over klokka. Rekker å møte et par av «hva faen er det han driver med»-blikkene, før jeg tusler bort til prøverommet :rolleyes:
Au, det hørtes forferdelig pinlig ut! :oops:Hadde det vært meg så hadde det nok kokt ganske så heftig i toppen under "the walk of shame" bort til prøverommet! :D
 
  • Liker
Reaksjoner: Koffen
I sommer sendte min tenåringsdatter ut denne snappen til hele slekta :oops:

Vis vedlegg 128100
Herlig, da er vi i gang! Slike bilder vil vi gjerne ha flere av!

Her burde alle virkelig ta sine forholdsregler før man legger seg ned for litt føling i fjæra/fotografering med klokken.
Håper for vedkommendes (og letemannskapets) skyld at bildet ble bra! :p

Blir støtt og stadig fotografert i skjul av min bedre halvdel når jeg beundre klokkene mine og disse bildene blir sendt rundt som ild i tørt gress til venninner og familie med bilde tekst siom feks « nerd» «fritids problemer» osv
Det er godt å høre at vi er flere. Det er nettopp slike bilder vi ønsker å se her! ;)
 
Aldri tatt på fersken i å knipse foto men etter jeg fikk tilslag på en royal oak 15400 var gleden stor (og kortvarig) fikk den på armen og nøt hvert sekund, da jeg var i bilen på vei til middag hos svigers var sollyset nokså pent og det reflekterte pent på mitt nye ur, jeg ble stirrende på klokken og to sekunder etterpå var hele siden på bilen tatt av autovern! Far tror fortsatt jeg møtte på en trailer og måtte velge mellom å smelle i den eller autovernet!
 
Aldri tatt på fersken i å knipse foto men etter jeg fikk tilslag på en royal oak 15400 var gleden stor (og kortvarig) fikk den på armen og nøt hvert sekund, da jeg var i bilen på vei til middag hos svigers var sollyset nokså pent og det reflekterte pent på mitt nye ur, jeg ble stirrende på klokken og to sekunder etterpå var hele siden på bilen tatt av autovern! Far tror fortsatt jeg møtte på en trailer og måtte velge mellom å smelle i den eller autovernet!
Får håpe at ingen i forsikring selskapet ditt er medlem her da:D
 
Tok aldri kontakt, heldigvis var dette en bil brukt til arbeid så var sånn sett ingen big deal men ble noen lapper for lakkering på egen regning! Damen ler fortsatt når vi kjører forbi plassen det skjedde
Hadde jeg hatt den klokka så hadde jeg front kollidert

Jaja du får leve med at fruen din ler av deg :p:D
 
Aldri tatt på fersken i å knipse foto men etter jeg fikk tilslag på en royal oak 15400 var gleden stor (og kortvarig) fikk den på armen og nøt hvert sekund, da jeg var i bilen på vei til middag hos svigers var sollyset nokså pent og det reflekterte pent på mitt nye ur, jeg ble stirrende på klokken og to sekunder etterpå var hele siden på bilen tatt av autovern! Far tror fortsatt jeg møtte på en trailer og måtte velge mellom å smelle i den eller autovernet!
Skjønner.
DE2FAC66-E458-427C-A584-212660A2883A.jpeg