Tapatalk problemer

La meg først si at jeg har også vært en aktiv Tapatalk-bruker fram til nå, dog mest som leser siden jeg misliker å skrive på det være seg telefon eller fjøl. (Hadde jeg hatt eksternt tastatur til brettet hadde det nok stilt seg litt annerledes.) Og jeg hadde satt stor pris på fortsatt Tapatalk-støtte.

Men når det er sagt, hva er det spesifikt som er så mye dårligere med mobilgrensesnittet? (oppriktig spørsmål) Jeg kan forsøke å svare på egne vegne:

- Noe mindre kompakt visning av poster
- Litt mer (dog ikke mye mer) kronglete å starte opp. (Jeg har ikke foreløpig giddet å finne ut hvordan man lager en shortcut på mobildesktopen til en spesifikk web-adresse)
- To trykk med tilhørende mellomsidelasting for å få opp nye innlegg! Dette er egentlig min største innvending, men samtidig noe som jeg mistenker er en enkel fix i oppsettet
- Litt tregere respons ved navigering (tror jeg)

På den positive siden har bildevisning alltid vært litt hit and miss med Tapatalk på mine enheter (android OS i begge tilfeller). Mange tilfeller av "evig lasting", altså bilder som rett og slett ikke kommer opp. Jeg ser også (til en viss grad) poenget med å ha kontroll med opplevelsen også på mobil, spesielt når man ikke har falt for fristelsen til å vise reklame.

Mine opplevelser er basert på bruk av HTC One S med Google Chrome, for ordens skyld.

Igjen, jeg hadde foretrukket fortsatt Tapatalk-støtte. Jeg føler imidlertid ikke at det har kommet så mange håndfaste (konstruktive) tilbakemeldinger på hva som er feil med den nye løsningen, derav denne posten.

Vær så snill å bli på TS folkens, det blir veldig stille her om alle skal senke seg til mitt nivå av ord-diaré. Jeg begynner å se tendensen allerede :(

Edit: fant akkurat ut av det med snarveier på desktopen, nå har jeg TS tilgjengelig på mobben med ett tastetrykk :)
En ting jeg syns er positivt med Tapatalk er bildeopplastingsbiten. En annen ting er attmed Tapatalk HD så har man utrolig oversikt, og det er lett å oppdatere eller bla seg videre på neste side.

En fordel med TT er at man slipper all annonsering, ihvertfall foreløpig. På sikt er riktignok TT en trussel mot forum nettsteders uavhengighet da de på sikt selvsagt ønsker å kontrollere og tjene på at de 'eier' kanalen inn til brukerne, men convenience koster uansett så... så lenge ikke alt taes over av Google eller Facebook kan jeg leve med det, men jeg ser faren ved at TT kontrollerer inngangen til mine 'hobby-fora' på nett..