Tanker om Patek Philippe Aquanaut?

Jeg er ikke noen fan av Nautilusen, men denne likte jeg :) Og jeg liker det at den kommer på gummi :)

Dette er jo relatert til mine tanker om Royal Oak vs Nautilus. Jeg synes skiven er flott på Aquanauten, og det ville gjøre det mye lettere å ta en Ole Brumm når det gjelder AP vs PP. Tenke, tenke :D

Ved første øyekast så må jeg ærlig si at denne ikke traff meg helt. Har personlig mer sansen for Nautilus. Hadde det ikke stått Patek Philippe på uret så er det lett å tro at klokken kunne være en hvilken som helst "klokke fra 70-tallet".

Det er selvsagt ut i fra bildene, regner kvalitetsfølelsen er sikkert helt syk :)

Jeg syns Aquanauten er skikkelig kul, men usikker på om jeg ville valgt den fremfor Nautilus og RO. Den er nok også vanskeligere å omsette her i landet dersom man skulle få lyst til å bytte den ut.

Fordelen med Aquanaut er jo at man kan bruke den på ulike remmer. Den ser fantastisk ut på sort skinnrem:

APb.jpg

Nei for pokker Anders, nå må du slutte og tulle. Jeg tror det skinner igjennom at du heller vil ha en nautilus og da er det ingen annen løsning enn å kjøpe en nautilus.

Alle andre løsninger vil bare være halvveis og da er det bedre å realisere de verdiene du må realisere og kjøpe det du aller helst vil ha.

Har selv tafset på begge urene, selv om det begynner bli en stund siden. Tror personlig jeg ville gått for nautilusen, i alle fall om prisen ikke skal avgjøre...

Med andre ord vil jeg si at dersom man skal legge såpass mye penger i én klokke, så er det ingen vits i å gjøre det halvveis! Go all the way!

Nei for pokker Anders, nå må du slutte og tulle.

+1 til siste taler.

Hvis argumentet for Aquanauten er at du da også får råd til en RO, så er jeg redd du ender opp med en RO og et ur du egentlig ikke har lyst på.

Hvis du har råd til en Nautilus, så synes jeg du skal gå for det. Hvis du har mer lyst på en RO, så synes jeg du skal kjøpe det, og heller vente med Patek til du har råd til det uret du har lyst på.

Enkelt å bruke andres penger, ja. ;)

Jeg synes det er et flott ur. Ingen "fattigmann" som legger så mye i et stålur på gummirem, det er sikkert...;)

Det eneste aberet er at det virker som om tallene på datohjulet har det litt trangt. Mindre tall - alternativt litt romsligere vindu - er en detalj som vil få uret til å se bedre ut.

Jeg bruker sjelden dress, og til dress bruker jeg alltid vintage dressur. Så dette blir en casual klokke, som alle mine andre ;)

Ja, det er forsåvidt greit nok... Poenget mitt (som kanskje ikke kom så godt frem:)) var at jeg opplever gummirem som litt begrensende i forhold til bruksområder, casual eller ikke...

Ja, det er forsåvidt greit nok... Poenget mitt (som kanskje ikke kom så godt frem:)) var at jeg opplever gummirem som litt begrensende i forhold til bruksområder, casual eller ikke...

Noe som forsåvidt også er uproblematisk helt til klokken koster mer enn en grei bruktbil:eek::eek:

Faen.
Nå ble jeg keen på Aquanaut. Patek har jeg liksom klart å lure unna bevisstheten, vel vitende om at det er flere modeller jeg kunne dødd for...

litt off topic, men det gamle dressur-sportsur-gjøkurskille synes jeg er helt meningsløst. Man kan bruke pulsklokke til dress og Patek eller whatever til busserull. Slike sosiale regler er misforståtte.

Når det er sagt blir jeg ikke sett levende med pulsklokke:)

Og det er jeg helt enig i! Selv bruker jeg ofte sportsur til dress... Men gummirem til dress (?), det overlater jeg til de som bruker allværsjakke over dressen...

Det var da fælt så strenge dere var da :D Jeg har egentlig ikke fått prøvd en 5711 på hånden ennå, det blir første steg :D Det er jo et ur med ventelister, får se om ikke jeg kan finne en AD i London med en på lager.

Kan noen fortelle meg hvor høy 5711 er? Aquanatuten er vel ca 8mm og blir det mye tynnere enn det vil vel litt av "sportslooken" borte...