Takler Tesla service-pågangen nå?

Med disse utrivelige historiene om Volvo her må det jo være enda flere som er kjempefornøyd for at de skal kunne få den ratingen.

Jeg har vært godt fornøyd i mange år heldigvis, men jeg har bare handlet brukt og veletablerte modeller.

Konseptet deres med personlig service tekniker er på noen måter litt rart, jeg skal liksom ringe og prate direkte med han som skrur på bilen mens han åpenbart også skal stå med hendene langt oppunder skjørtene til andre kunders biler. Men det tar bort litt av den følelsen av å snakke med en ovenfra-og-ned saksbehandler (satt på spissen) som du av og til får når du ringer et serviceverksted.

.
Konseptet deres med personlig service tekniker er på noen måter litt rart, jeg skal liksom ringe og prate direkte med han som skrur på bilen mens han åpenbart også skal stå med hendene langt oppunder skjørtene til andre kunders biler.

-Kynikeren i meg antar at hele ideen med 'personlig servicetekniker' er at man da kan rasjonalisere bort et par kundebehandlere, enten de er av ovenfra-og-ned-typen eller ikke. Enten bruker mekanikeren dødtid mellom jobber til å snakke med deg, eller så tar han det mens han holder på med en (fakturerbar) jobb - i begge tilfeller har verkstedet spart penger i forhold til om de skulle hatt en kundebehandler et eller annet sted i loopen.

-Kynikeren i meg antar at hele ideen med 'personlig servicetekniker' er at man da kan rasjonalisere bort et par kundebehandlere, enten de er av ovenfra-og-ned-typen eller ikke. Enten bruker mekanikeren dødtid mellom jobber til å snakke med deg, eller så tar han det mens han holder på med en (fakturerbar) jobb - i begge tilfeller har verkstedet spart penger i forhold til om de skulle hatt en kundebehandler et eller annet sted i loopen.

Tror tanken er bak personlig servicetekniker er meget god, men det hjelper jo ikke når disse slutter og begynner i ny jobb i hytt og pine - og/eller er kommet rett fra skolen og ikke har erfaring. Jeg har gitt Volvo tilbakemelding på at teknikerne(e) er både hyggelige og imøtekommende, men at de burde ha noen litt høyere i systemet som tar skikkelig tak i vanskelige saker og ivaretar kundeopplevelsen. Det virker rett og slett som de ulike ansvarlige i butikken ikke snakker sammen i det hele tatt :eek:

Redigert:
Jeg har stort sett hatt Audi/VW i alle år. Servicen hos Møller har alltid vært helt rævva og er det fortsatt. I praksis kjøper man biler uten garanti for de nekter alltid default uansett hva det er. Men jeg liker bilene.

Har hatt nye VW. Service OK når ting er innenfor 5 års garant/reklamasjon, men de skjuler ting og flagger ikke ting de burde. Dagen over 5 år? Da er det plutselig en shitliste der. ;) Det toppet seg med at spissingen på en Touran var rævva. Møllers forklaring? "Jo, du ser at de norske veien er så dårlige...". Javel, ja.

BMW? De tre siste bilene har vært BMW. Upåklagelig service både på biler innenfor reklamasjon g eldre enn 5 år.

• Liker
Reaksjoner: eidehelg
Jeg tenker at å kjøpe Tesla på mange måter er være med i et beta-program. Noen ganger en ekstremversjon av en MVP, på godt og vondt :)