Takler Tesla service-pågangen nå?

speedieThomas

Støttemedlem
Medlem
15. mars 2017
Innlegg
1.445
Sted
Utenfor Oslo
Bare lurte, siden jeg og kona såvidt vurderer å lease Model 3 en periode.

Er verksted-apparatet til tesla sprengt nå, eller har de klart å ruste opp? Har hørt noen skrekkhistorier fra kjente fra i fjor.

Jeg har svært liten tålmodighet for å måtte vente 6 mnd på verksted-time eller kjøre 3 fylker unna for å få det til. :)

Både anekdoter og statistikk/referanser er velkomne!
 
Anekdotisk svar fra meg: Naboen har to Teslaer. Ingen av de har vært å se på et par måneder. Begge er inne til reparasjoner (karosseri og teknisk, egenforskyldt og garanti).

Naboen klager forsåvidt ikke, for de har fått to Tesla som leiebiler i hele perioden de er uten bil.
 
Min erfaring er at det er relativt stor pågang, og det kan være utfordrende å nå frem via tlf. Når det er sagt så har det gått smertefritt med de småtingene jeg har hatt bilen inne for. Dette er dog småpirk som det ikke hastet å få fikset. Sjekk gjerne også elbilforum. Der er det både gode erfaringer og skrekkhistorier.
 
Tesla 3 er en døv bil å se til. Siden du skal lease kan du heller gå for noe kult med bensin/diesel. Da slipper du å bekymre deg for servicetilbud, restverdi samt at du helt sikkert får gjort en god deal ;) Du redder ikke verden med å lease en Tesla. Kutt heller et par flyturer/ferieturer utenlands og utvid klokkesamlingen med en rå klokke på tampen av året :cool:
 
Jøie meg, etter side 4 orket jeg ikke å lese mer :(

Det er tydelig at QC er nærmest ikke eksisterende, det virker som det leveres ut b-vare i stor stil..... Jeg har selvfølgelig opplevd feil og mangler med mange av bilene jeg har eiet, men ikke noe i nærheten av det som beskrives her. Må jo åpenbart være resultat av manglende kvalitetskontroll under og etter produksjon - og fullstendig bevisstløs klargjøring o_O:eek:
 
Screenshot fra tidligere i dag . Mest sannsynlig ts - annonsørene som sprer fake news.


Screenshot_2019-05-08-10-57-48.png
 
  • Liker
Reaksjoner: eidehelg
I beste Tesla-ånd kaster jeg meg inn for å nevne at jeg har aldri hatt problemer med å nå Tesla kundeservice de gangene jeg har hatt behov for det. Eneste jeg kan klage på er litt lang ventetid på service. De gangene det har vært noe har de virkelig stått på for å hjelpe meg. De kommer for øvrig hjem til meg med servicebil for å utbedre feil på blinklys i morgen. Drøm å slippe å reise på verksted

Og fortsatt i beste Tesla-ånd må jeg snakke ned andre forhandlere. Forrige bilen min var fra Møller, og kundeservicen der kan du få gratis av meg. Garantireparasjoner var så å si fraværende, og jeg som er konfliktsky valgte heller å kjøre uten fungerende kupélys i tre år enn å krangle meg til utbedring
 
  • Liker
Reaksjoner: teknor og Callahan
Forsidesak i DN i dag, Tesla på sisteplass (av bilmerker) på Norsk Kundebarometer hvis jeg leste riktig.

La egentlig mest merke til Volvo som var på førsteplass. V70en min skal snart inn på service :cool::D

For de som har abonnement: https://www.dn.no/handel/kundelojalitet/tesla/handelshoyskolen-bi/tesla-dumpes-av-kundene/2-1-598716

I beste Tesla-ånd kaster jeg meg inn for å nevne at jeg har aldri hatt problemer med å nå Tesla kundeservice de gangene jeg har hatt behov for det. Eneste jeg kan klage på er litt lang ventetid på service. De gangene det har vært noe har de virkelig stått på for å hjelpe meg. De kommer for øvrig hjem til meg med servicebil for å utbedre feil på blinklys i morgen. Drøm å slippe å reise på verksted

Og fortsatt i beste Tesla-ånd må jeg snakke ned andre forhandlere. Forrige bilen min var fra Møller, og kundeservicen der kan du få gratis av meg. Garantireparasjoner var så å si fraværende, og jeg som er konfliktsky valgte heller å kjøre uten fungerende kupélys i tre år enn å krangle meg til utbedring

Skal ikke kommentere Teslas servicenivå da jeg ikke har noen Tesla, men enig med siste taler at mange andre merkeforhandlere trolig er like ille eller verre. Møllers kundeservice er jo «legendarisk», virker ikke som den har blitt noe bedre med årene....

At Volvo havner på topp er også en gåte for min del. Jeg har kjøpt min siste Volvo, for å si det sånn. Skal ikke ta hele historien her, men inn og ut av verksted fra bilen var ny, tre havarier og masse problemer som det tok ekstremt lang tid å få orden på. Nye turboer, intercooler, motorfester, manifold, bakluke, felger, tilhengerfeste, dørlåser rund baut x 2, diverse deler i Haldex-systemet mv. Kan leve med at ting ikke fungerer, men ikke slett jobb og total mangel på evne til å ta ordentlig tak i problemene.

Min søster har for øvrig fått omlevert 2 stk. XC90 T8, den tredje fungerer som den skal - foreløpig :D
 
Skal ikke kommentere Teslas servicenivå da jeg ikke har noen Tesla, men enig med siste taler at mange andre merkeforhandlere trolig er like ille eller verre. Møllers kundeservice er jo «legendarisk», virker ikke som den har blitt noe bedre med årene....

At Volvo havner på topp er også en gåte for min del. Jeg har kjøpt min siste Volvo, for å si det sånn. Skal ikke ta hele historien her, men inn og ut av verksted fra bilen var ny, tre havarier og masse problemer som det tok ekstremt lang tid å få orden på. Nye turboer, intercooler, motorfester, manifold, bakluke, felger, tilhengerfeste, dørlåser rund baut x 2, diverse deler i Haldex-systemet mv. Kan leve med at ting ikke fungerer, men ikke slett jobb og total mangel på evne til å ta ordentlig tak i problemene.

Min søster har for øvrig fått omlevert 2 stk. XC90 T8, den tredje fungerer som den skal - foreløpig :D
Interessant det du sier om Volvo. At dette merket kommer på topp er mildt sagt en gåte. Volvo profilerer seg som premiummerke, men de er ikke i nærheten av det. Broderen har en av de første "Kina-truckene" (XC90 T8) som ble levert, og større mandagsbil skal du lete lenge etter. Lurer på hva som ikke har blitt byttet på denne bilen etter at den var ny. Til og med skinnsetene måtte byttes etter 3 mnd. da fargen på skinnet forsvant?! Lekkasjer, dører som gikk i vranglås, byttet hele det elektriske anlegget, navigasjonen viste at bilen befant seg midt i nordsjøen :D osv... Så kan man noen ganger lure: Hva gjør de når de skal bytte bil nr. 2, jo de leaser en V90 T8 i den tro at nå må vel "barnesykdommene" være historie? Neida, nye runder på verksted med feilmeldinger, og bytter. Man skjønner slagordet "Volvo for life" - skal slite med å bli kvitt bilen... o_O
 
  • Liker
Reaksjoner: Consigliere
Med disse utrivelige historiene om Volvo her må det jo være enda flere som er kjempefornøyd for at de skal kunne få den ratingen.

Jeg har vært godt fornøyd i mange år heldigvis, men jeg har bare handlet brukt og veletablerte modeller.

Konseptet deres med personlig service tekniker er på noen måter litt rart, jeg skal liksom ringe og prate direkte med han som skrur på bilen mens han åpenbart også skal stå med hendene langt oppunder skjørtene til andre kunders biler. Men det tar bort litt av den følelsen av å snakke med en ovenfra-og-ned saksbehandler (satt på spissen) som du av og til får når du ringer et serviceverksted.
 
.
Konseptet deres med personlig service tekniker er på noen måter litt rart, jeg skal liksom ringe og prate direkte med han som skrur på bilen mens han åpenbart også skal stå med hendene langt oppunder skjørtene til andre kunders biler.

-Kynikeren i meg antar at hele ideen med 'personlig servicetekniker' er at man da kan rasjonalisere bort et par kundebehandlere, enten de er av ovenfra-og-ned-typen eller ikke. Enten bruker mekanikeren dødtid mellom jobber til å snakke med deg, eller så tar han det mens han holder på med en (fakturerbar) jobb - i begge tilfeller har verkstedet spart penger i forhold til om de skulle hatt en kundebehandler et eller annet sted i loopen.
 
-Kynikeren i meg antar at hele ideen med 'personlig servicetekniker' er at man da kan rasjonalisere bort et par kundebehandlere, enten de er av ovenfra-og-ned-typen eller ikke. Enten bruker mekanikeren dødtid mellom jobber til å snakke med deg, eller så tar han det mens han holder på med en (fakturerbar) jobb - i begge tilfeller har verkstedet spart penger i forhold til om de skulle hatt en kundebehandler et eller annet sted i loopen.

Tror tanken er bak personlig servicetekniker er meget god, men det hjelper jo ikke når disse slutter og begynner i ny jobb i hytt og pine - og/eller er kommet rett fra skolen og ikke har erfaring. Jeg har gitt Volvo tilbakemelding på at teknikerne(e) er både hyggelige og imøtekommende, men at de burde ha noen litt høyere i systemet som tar skikkelig tak i vanskelige saker og ivaretar kundeopplevelsen. Det virker rett og slett som de ulike ansvarlige i butikken ikke snakker sammen i det hele tatt :eek:
 
Redigert:
Jeg har stort sett hatt Audi/VW i alle år. Servicen hos Møller har alltid vært helt rævva og er det fortsatt. I praksis kjøper man biler uten garanti for de nekter alltid default uansett hva det er. Men jeg liker bilene.