Tag Heuer Link vs. Omega Seamaster

Medlem
13. aug. 2008
Innlegg
7
Har bestemt meg for å gå til anskaffelse av ny klokke, men blir aldri enig med med selv; Tag eller Omega? Vurderer Tag Heuer Link chronograph (som kun finnes i quartz-utgave) og den klassiske Omega Seamaster Professional Chronometer. Tror det må bli en av disse to, og jeg heller pr. i dag mest mot Tag (er fullt klar over at det er småschizofrent å vurdere quartz mot mekanisk). Det store spørsmålet er bare om den er verdt pengene, altså 18 k. Føler at Seamasteren har bedre finish, og koster vel i tillegg noen lapper mindre. Noen som har noen fornuftige innspill her?
 
Du har helt rett i at Linken finnes i en utgave som heter Automatic Chronograph, men den har ikke den karakteristiske vridbare bezelringen, som etter min mening gjør veldig mye på disse klokkene.
 
Har ikke personlig erfaring med verken Omega eller Tag Heuer, men mitt inntrykk er at Omega ligger et nivå over Tag Heuer i kvalitet og jeg tror du vil få mer igjen for en Omega hvis du selger klokken igjen om noen år.

Skal du kjøpe en dyr klokke, kjøp noe med mekanisk urverk. Da får du et presisjonsinstrument med sjel!
 
Nå har jeg endelig tatt til fornuft. Quartz? Hva tenkte jeg på!? Har sett litt på Seamaster GMT (blå urskive). Den er etter min mening spesiell nok til å skille seg litt ut fra resten av Bond-klokkene. Alternativet slik det står pr. dags dato, er Planet Ocean. Så får vi se. Har en tendens til å skifte mening litt vel ofte, så jeg kjøper ingen klokke i morgen, for å si det sånn...Er det forresten noen her som har GMT-en?
 
Både Tag Heuer Link og Omega Seamaster er fine ur, med veldig bra lenker!

Med tanke på andrehåndsverdi er nok Seamaster bedre, siden designen er litt mer tidløs. Tag Heuer har et yngre og mer sporty image, etter min mening. PO er tøff, men kan raskt bli umoderne. Seamaster GMT er mer safe, og kan kjøpes forholdsvis rimelig brukt, har sett dem til ca 1100 USD.

Tag Heuer har litt for mange forhandlere og er mer vanlig... Høyere "Chick-faktor"..

Prøv alle og velg den du liker best! :)