Tag Heuer Carrera

Medlem
12. okt. 2009
Innlegg
6
Hei folkens!

Jeg har lest på forumet i lengre tid, men har ikke dristet meg til å delta i diskusjonene. For tiden vurderer jeg om jeg skal gå til anskaffelse av en IWC PORTUGUESE AUTOMATIC (7days).

I den anledning vurderer jeg å selge en av mine andre klokker. Hadde satt stor pris på om dere (les ekspertene) kunne anslått en mulig verdi på klokken.

Klokken ble kjøpt ny i 2007, og ble kjøpt gjennom gråmarkedsforhandler i USA. Listepris i Norge var den gang ca kr 31.500.

Håper noen av dere tar seg tid til å "taksere" klokken.

cv2110.fc6180_main.jpg


Beklager bruk av bilde hentet fra nettet. Jeg prøvde å ta bilde med kompaktkameraet mitt men resultatet ble latterlig. Måtte benytte bildet over for at dere i det hele tatt skulle se hvilken klokke det var snakk om.

-Oddvar-
 
Hei Oddvar - velkommen

Jeg er ingen ekspert på verdisetting av brukte klokker. Men min erfaring tilsier dessverre at du ikke får det du mener den er verdt.
Ut fra det du skriver vil jeg gjette på at du kan få 11 -15.000 for klokken

Lykke til og håper jeg tar veldig feil med verdisettingen
 
Takk for svar folkens!

Til info så er modellen utgått ja. Om jeg har forstått det riktig så var dette en retroversjon av den originale Carerraen fra 1964. Ble bare produsert i en begrenset periode, og siste salgsår var 2007.

Jeg får se hva det blir til. Ikke sikkert jeg gidde å selge. Er svært fornøyd med klokken og finner det svært tilfredsstillende å ha muligheten til variasjon.

-Oddvar-
 
Modellnr CV2110. Jeg vet ikke helt om den teller blant de populære re-issue modellene, da disse kom med kun "Heuer" på skiven. Men det er jo en utgått modell, og en pen klokke. Jeg ville nok beholdt den :)

Prismessig har jeg funnet fra 12000 NOK i nettbutikk i UK ned til 8500 NOK på TZ.

DSC03237.jpg