Solgt Tag Heuer Carrera Calibre 1887

Medlem
29. jan. 2015
43mm Chronograph CAR2012.FC6236. Nydelig klokke som ble kjøpt ny i Norge i mai 2019, men den har ligget i boksen med prislappen på til jeg nylig tok den i bruk. Dette er utgaven i 43mm med nypris på 48 500. Den har garanti frem til 29.05.2021 og kommer med inner og ytterboks, manual og garantikort. Den er kun brukt av meg i noen timer og tilstand er near mint, små hairlines kan forekomme, det er ingen riper eller skader som jeg kan se. Meget pen skive med gull-tone detaljer, fantastisk inhouse verk, safirglass og mørkebrun alligator rem. Da jeg er usikker på størrelsen vurderer jeg salg eller bytte av denne og setter prisen til 26 000 som skal være fornuftig i forhold til det jeg kan se på markedet. Forbeholder meg retten til å trekke annonsen hvis jeg angrer og avtale om handel ikke er avtalt. Jeg har noen aftermarket remmer i bestilling til denne, hvis de kommer før klokken er solgt oppdaterer jeg annonsen med info om dette.

Angående innbytte kan jeg bytte opp eller ned i pris avhengig av hva det er snakk om, jeg ønsker da en klokke i meget god stand, komplett og uten servicebehov, helst ikke større enn 42mm og med automatisk mekanisk verk. Ved ren handel kan pris diskuteres ved hurtig avgjørelse, skambud besvares ikke.

Noen aktuelle modeller er:

- Omega Seamaster Professional 300
- Omega Seamaster Aqua Terra
- Omega Speedmaster
- Tag Heuer Carrera
- Tag Heuer Monaco
- Tag Heuer Autavia
- Longines Legend diver
- Tudor Black Bay
- Tudor Pelagos
- Vintage Rolex

Alle bildene er av den aktuelle klokken og tatt av meg, det er vanskelig å få frem hvor pen den er i virkeligheten. Foretrekker betaling med Vipps eller bankoverføring, frakt på kjøpers regning og risiko. Postgang kan være noe tregere grunnet situasjonen i nyhetsbildet om dagen. Er ikke i karantene og alt blir grundig rengjort før sending. Med forbehold om skrivefeil i annonsen. Befinner seg i Østfold/Akershus, ta kontakt på PM for spørsmål.

Spesifikasjoner:
Case size 43mm
Case thickness 16.3mm
Crystal Anti-refelective Sapphire
Fixed bezel
WR 100m
Transparent caseback
Alligator/crocodile leather band
Push button folding clasp
Lug width 22mm
Polished stainless steel case, pushers & crown.
Matte silver/white dial.
Recessed chronograph subdials with black indexes and a concentric circle guilloche design.
Polished gold-tone hands.
Hours & minutes hands with luminous fill.
Applied gold-tone Arabic numerals and TAG Heuer logo.
Painted black seconds track.
Chronograph/Stopwatch function:
Large central seconds counter.
30 minute counter located at the 12 o'clock position.
12 hour counter located at the 6 o'clock position.
Small running seconds hand sub-dial located at the 9 o'clock position.
Date window located at the 6 o'clock position.
Tag Heuer Caliber 1887, beats at 28,800 vph, contains 39 Jewels
Approximate power reserve of 50 hours (40 hours with the chronograph continuously running).
Oscillating part of movement engraved with 'TAG Heuer - Calibre 1887 Swiss Made.'

12.jpg

01.jpg

02.jpg

11.jpg

03.jpg

05.jpg

Redigert: