Tag Heuer Aquaracer 500 m

LLD er da en dykkerklokke? :rolleyes:

Holder egentlig med Prippa i det han sier, og ville personlig gått for LLD om valget sto mellom disse to, men heldigvis er smak en personlig ting så om du liker Tagen best så gå for den. Er absolutt en flott klokke.

Setningen hørtes rett ut i hodet, men kom helt feil ut når jeg skrev den :) At LLD er en diver er helt sant, det ligger jo i navnet, men ser mer for meg en klokke med stållenke, forholdsvis kraftig ytre bezel osv.

Har aldri prøvd noen av dem på armen, så med det for beholdet, kommer jeg ut av skapet og sier jeg liker Aquaraceren bedre enn LLD. Flame away :D

Herlig at folk klarer å innse at Tag også lager fine klokker ;)

Eg kikka og på Tag Heuer Aquaracer i haust når eg skulle ha klokke.
Valget falt på 300m versjonen med calibre 16 - som eg er svært nøgd med.

Design på klokker er ein smakssak. Eg likar veldig godt Tag og Aquaracer serien.
Eg tenker ikkje på om den vil halde seg i verdi eller ikkje - då eg aldri skal selge denne klokka:)

Lykke til med kjøp!

Takk! Tror jeg blir veldig fornøyd selv :)
 
Liker aquaracer godt jeg. Det er du son skal ha uret så andres mening burde ikke telle. Bruktpriser er kun interessant om du tenker å selge. Her inne virker det ikke som om urene blir lenge hos eier og dermed er det ofte et poeng. Selv hatt Tag Heuer for lenge siden, det etter mitt synspunkt usedvanlig vakre Sport Eleganse. Eneste jeg ikke likte med det uret etter flere års bruk var at jeg solgte det:grin:
 
Synes Seamaster og PO er mer elegante enn TH'en. TH mer sportslig, og kan IMO ikke, som de to førstnevnte, bæres til dress.
 
Men ser for meg at bezelen vil være enklere å bruke enn på SMP.
Hva er nå dette? Bruke bezelen?! ;) Snart skal vel noen lage en tråd om dykkerur som faktisk blir dukket med .... ai ai ai. Spøk til side så elsker jeg denne typen tråder. Veldig spennende å se hva felles klokkeinteresserte legger vekt på og er beredde å betale/ikke betale for i en klokke.
 
Hei.
Sitter med nettopp den klokken på armen, er vel en amatør når det gjelder klokker:D.

Kjøpte den brukt for ca et og et halvt år siden, jeg syns den er helt konge:). Uret er ca to og et halv år nå, betalte kr 9800 for den å det var vel knapt brukt da jeg handlet.

Hilsen
Torgrim
 
Hei.
Sitter med nettopp den klokken på armen, er vel en amatør når det gjelder klokker:D.

Kjøpte den brukt for ca et og et halvt år siden, jeg syns den er helt konge:). Uret er ca to og et halv år nå, betalte kr 9800 for den å det var vel knapt brukt da jeg handlet.

Hilsen
Torgrim


Godt å høre! Hvordan er kvaliteten etter 2,5 år? Hvordan holder gummibezelen seg?
 
Har hatt denne på armen hos den lokale klokkepusheren tidligere, og jeg syns den er knalltøff!
Eneste gode grunnen til at du ikke skal kjøpe den er at jeg da må lide meg igjennom bildene av den i unboxing- og dagens klokke-tråden.
 
Har nå kontaktet selger av den brukte klokka som ble linket til her, og i grunn avtalt å kikke/hente den neste onsdag. Viser seg nå at klokka er kjøpt i USA og ikke ny i desember 2011, men april 2011. Prisen er jo litt mindre god da, ble litt mer skeptisk nå.
 
Generelt er det en uting når informasjon endres slik underveis... Men kansje han har mange klokker og blandet hvem som var kjøpt når? La tvilen komme selger til gode første gang. Gå fra handelen andre gang:)

Lykke til med handel!
 
Tag Heuer er et merke som det har blitt populært - særlig blandt wannabeWIS'ere - å hate. Jeg ville ikke ofret hverken kalorier eller nattesøvn over akkurat det.
Det som betyr noe er om du liker klokken, at du vet vilket verk som står i og om du synes prisen er grei. Husk at Tudors nye sub med den røde bezelen bruker samme verk og koster ca 25000,-. Men husk også at du kan få mange dykkere med samme verk til rundt 5000,- Det du betaler for er design, finnish og logo. Sansynligvis ligger mesteparten av summen i logoen. Men Tag Heuer er et merke som ALLE kjenner igjen, så om det er en kul faktor er det verdt pengene, i motsetning til Tudor som ingen bortsett fra medlemmene på klokkeforum kjenner! ;)

Hør hør! Pass deg for WWIS'er! :)

Jeg har selv en TH Carrera Chrono som jeg elsker, den har vært en trofast venn i mange år. TAG Heuer er av en eller annen grunn blitt et undervurdert merke blant klokkeinteresserte. Jeg tror mye av grunnen til dette kan være at det er velkjent og anerkjent blant "den gemene hop" (som "entusiastene" naturlig nok ønsker å distansere seg fra). Det er selvsagt endel andre faktorer som også spiller inn, men jeg tipper hovedgrunnen til lav anerkjennelse blant er at det er for "kommers".
Samtidig må man ikke glemme at TH aldri ville blitt et populært klokkemerke blant folk med et litt mer avslappet forhold til klokker enn mange her inne dersom de ikke hadde levert gode produkter. Mannen i gata vil som oftest ha en kul klokke som tåler en støyt, ser bra ut, koster nok til at det gir passelig med status, og som stort sett funker bra og er lite hazzle å eie. TH leverer som bare det i alle disse kategoriene. I tillegg har de toppmodeller og konsept-ur som virkelig er cutting edge, både teknologisk og designmessig.

Jeg sier: Liker du den, så kjør på. Bare sørg for å shoppe litt rundt så du kan få av litt av "merke-kostnadene" som utgjør toppen av prislappen.. Jeg gleder meg til bilder!
 
Viser seg nå at klokka er kjøpt i USA og ikke ny i desember 2011, men april 2011.

Så lenge det følger med garantikort påstemplet/-skrevet kjøpstidspunkt og forhandler har du 2 års garanti. Jeg fikk problemer med min USA-kjøpte Aquaracer Chronograph før den var 2 år gammel og det var ikke noe problem å få den fikset hos Nortime.
 
Jeg går nok for denne klokka, hentes når jeg kommer hjem fra Nordsjøen. Takk for råd alle sammen :)