Tag Heuer Aquaracer 500 m

Generelt er det en uting når informasjon endres slik underveis... Men kansje han har mange klokker og blandet hvem som var kjøpt når? La tvilen komme selger til gode første gang. Gå fra handelen andre gang:)

Lykke til med handel!

Tag Heuer er et merke som det har blitt populært - særlig blandt wannabeWIS'ere - å hate. Jeg ville ikke ofret hverken kalorier eller nattesøvn over akkurat det.
Det som betyr noe er om du liker klokken, at du vet vilket verk som står i og om du synes prisen er grei. Husk at Tudors nye sub med den røde bezelen bruker samme verk og koster ca 25000,-. Men husk også at du kan få mange dykkere med samme verk til rundt 5000,- Det du betaler for er design, finnish og logo. Sansynligvis ligger mesteparten av summen i logoen. Men Tag Heuer er et merke som ALLE kjenner igjen, så om det er en kul faktor er det verdt pengene, i motsetning til Tudor som ingen bortsett fra medlemmene på klokkeforum kjenner! ;)

Hør hør! Pass deg for WWIS'er! :)

Jeg har selv en TH Carrera Chrono som jeg elsker, den har vært en trofast venn i mange år. TAG Heuer er av en eller annen grunn blitt et undervurdert merke blant klokkeinteresserte. Jeg tror mye av grunnen til dette kan være at det er velkjent og anerkjent blant "den gemene hop" (som "entusiastene" naturlig nok ønsker å distansere seg fra). Det er selvsagt endel andre faktorer som også spiller inn, men jeg tipper hovedgrunnen til lav anerkjennelse blant er at det er for "kommers".
Samtidig må man ikke glemme at TH aldri ville blitt et populært klokkemerke blant folk med et litt mer avslappet forhold til klokker enn mange her inne dersom de ikke hadde levert gode produkter. Mannen i gata vil som oftest ha en kul klokke som tåler en støyt, ser bra ut, koster nok til at det gir passelig med status, og som stort sett funker bra og er lite hazzle å eie. TH leverer som bare det i alle disse kategoriene. I tillegg har de toppmodeller og konsept-ur som virkelig er cutting edge, både teknologisk og designmessig.

Jeg sier: Liker du den, så kjør på. Bare sørg for å shoppe litt rundt så du kan få av litt av "merke-kostnadene" som utgjør toppen av prislappen.. Jeg gleder meg til bilder!

Viser seg nå at klokka er kjøpt i USA og ikke ny i desember 2011, men april 2011.

Så lenge det følger med garantikort påstemplet/-skrevet kjøpstidspunkt og forhandler har du 2 års garanti. Jeg fikk problemer med min USA-kjøpte Aquaracer Chronograph før den var 2 år gammel og det var ikke noe problem å få den fikset hos Nortime.

Jeg går nok for denne klokka, hentes når jeg kommer hjem fra Nordsjøen. Takk for råd alle sammen :)