Synspunkter på GMT med keramisk beezel

JonL

Moderator Omega<br>Støttemedlem 2010
Medlem
13. mai 2010
Innlegg
134
Sted
Kolbotn
Hei, jeg ser etter min første Rolex på mange år. Tenkte egentlig på en strøken 16710, men har ikke fått noen napp få salgsforumet her enda. Har en jeg kjenner via nettet som har et supert Rolexforum i Tyskland. Han skryter veldig av den nye GMT en. Tenkte jeg kunne spørre dere her som kjenner den om hva dere synes om den
Kanskje dere kan si litt om prisene her hjemme også, både på nye og gamle GMT. Har kjøpt masse gammelt fra Omega rundt i verden, men kunne tenke meg en norsk Rolex om jeg finner en til rett pris.

Takknemlig for innputt

Samtidig kan jeg jo vise dere GMT siden til Percy. Oversiktlig synes jeg for de som forstår tysk
http://www.uhrwald.de/gmt.htm


Jon
 
Personlig er jeg blitt veldig glad i den nye GMT'n etter et par turer til urmakeren. Et stort minus for min del er at det ikke kan monteres Pepsi bezel.

Har penger i lommen og er på vei til urmakeren nå, kanskje det blir kjøp for meg idag. Ettersom jeg er såpass ung ønsker jeg en klokke jeg kan bli gammel med, tror en GMT vil gjøre denne jobben perfekt.
 
Da ble det kjøp på meg idag
a0a24aa2.jpg


Såå fornøyd med medlemskap i Rolex-klubben:) Håper dette er en ok inngangsbilett.
Eneste jeg er "skuffet" over er vekten, jeg liker at kvalitet veier litt, men det er jo også et pluss at den er lett.
 
vedrørende Jons spørsmål liker jeg både den nye og gamle GMT'en. Den nye med keramisk bezel kan du få brukt ned i 35 tusen nå, mens den eldre varianten ligger på rundt 25 tusen nå inkludert boks og pairer. Synes likevel at pepsibezelen er flott, med den røde og blåe bezelringen. Noen liker den ikke, men jeg synes den er den flotteste. Den gjør mer ut av seg og blir ikke fult så anonym.
 
Jeg ble ikke fortrolig med min GMT IIc da den ikke var differensiert nok i forhold til den nye Submarineren. Men jeg er kanskje inhabil da jeg er selverklært "subman". Mitt valg ville kanskje vært gammel type GMT i pepsi og en Sub C utenom.
 
Gratulerer Mathfjeld.

Og takk for innputt til dere andre. Ser prisene på nesten nye klokker er ganske gode her hjemme. Utvalget av eldre GMT er er det litt mindre av, men med 25%mva blir de utenlandske ofte ganske dyre. Så dersom noen vet om en Pepsi;)
Tipper forresten at det kan komme en del GMT C til salgs når den nye submarineren kommer i butikken.

Har ikke forkastet tanken på en Seadweller eller submariner heller. Deepsea blir for stor for mine håndledd.

Har lært gjennom samling at tålmodighet er lurt - men ikke like lett å finne bestandig.

Jon
 
Gratulerer, Mathfjeld! GMT IIc er en flott klokke. Vurderer en selv også...
 
Etter noen ukers tid på hånden må jeg si at det er meget trist å ta den av hånden når jeg legger meg, 116710 er blitt mitt desidert favoritt ur. Stakkars Breitlingen ligger der i boksen sin...

Snakkes just med Bjerke om Bezel bytte, de sa at det ryktes en Pepsi-bezel i kjeramik, men at det var vanskelig å få til riktig farge. Om denne kommer er alle mine drømmer oppfylt.
 
Etter noen ukers tid på hånden må jeg si at det er meget trist å ta den av hånden når jeg legger meg, 116710 er blitt mitt desidert favoritt ur. Stakkars Breitlingen ligger der i boksen sin...

Jeg klarer knapt å ta av min, jeg også...
 
Ja, gratulerer med lekker klokke. Tror du kommer til å bli fornøyd
 
Etter noen ukers tid på hånden må jeg si at det er meget trist å ta den av hånden når jeg legger meg, 116710 er blitt mitt desidert favoritt ur. Stakkars Breitlingen ligger der i boksen sin...

Snakkes just med Bjerke om Bezel bytte, de sa at det ryktes en Pepsi-bezel i kjeramik, men at det var vanskelig å få til riktig farge. Om denne kommer er alle mine drømmer oppfylt.

Breitlingen kan du gi et nytt liv, bare å sende den over til meg :)