Synchron Poseidon Ice Diver – Limited Edition #333/1000
Selger en begrenset og ettertraktet dykkerklokke: Synchron Poseidon Ice Diver, lansert i 2023 som et samarbeid mellom det sveitsiske merket Synchron og det svenske dykkerutstyrsselskapet Poseidon Dive Systems – som i seg selv har en lang og imponerende historie.
Merket Synchron har røtter tilbake til 1960-tallet, som holdingselskap for blant annet Doxa, Cyma og Ernest Borel. Denne modellen ble kun produsert i 1000 eksemplarer, hvorav 500 stk med svarte visere slik som denne. Klokken har nummer 333, og ble utsolgt på kort tid. De dukker sjelden opp for salg, særlig innenlands.
Klokken er i kosmetisk flott stand. Noen riper på det polerte baklokket, ellers ingenting sjenerende. Klokken går fint, jeg har ikke registrert noen betydelig avvik eller andre utfordringer.
Spesifikasjoner:
• Kassediameter: 42 mm
• Lug-to-lug: 45 mm
• Tykkelse: 14 mm
• Vekt: 127 g
• Materiale: 316L kirurgisk rustfritt stål
• Vanntetthet: 300 meter
• Urverk: Automatisk La Joux-Perret G100, justert i 4 posisjoner
• 4 Hz frekvens
• Dato-visning
• Gangreserve: 68 timer
• Bezel: Roterende, safirbelagt med 12 klikk og kraftig lume
• Lume: Super-LumiNova på visere og markører
• Rem: Original Isofrane-gummirem (20 mm lugbredde)
• Flere ekstra remmer følger med
Klokken selges komplett med original boks og sertifikater.
Nypris var ca. 16 000 kr – ser at den fortsatt ligger høyt på Chrono24.
Ved ønske om flere bilder, mere informasjon, bud eller bytteforslag, nås jeg på pm eller 94804040
Selges for 9000kr.
Selger en begrenset og ettertraktet dykkerklokke: Synchron Poseidon Ice Diver, lansert i 2023 som et samarbeid mellom det sveitsiske merket Synchron og det svenske dykkerutstyrsselskapet Poseidon Dive Systems – som i seg selv har en lang og imponerende historie.
Merket Synchron har røtter tilbake til 1960-tallet, som holdingselskap for blant annet Doxa, Cyma og Ernest Borel. Denne modellen ble kun produsert i 1000 eksemplarer, hvorav 500 stk med svarte visere slik som denne. Klokken har nummer 333, og ble utsolgt på kort tid. De dukker sjelden opp for salg, særlig innenlands.
Klokken er i kosmetisk flott stand. Noen riper på det polerte baklokket, ellers ingenting sjenerende. Klokken går fint, jeg har ikke registrert noen betydelig avvik eller andre utfordringer.
Spesifikasjoner:
• Kassediameter: 42 mm
• Lug-to-lug: 45 mm
• Tykkelse: 14 mm
• Vekt: 127 g
• Materiale: 316L kirurgisk rustfritt stål
• Vanntetthet: 300 meter
• Urverk: Automatisk La Joux-Perret G100, justert i 4 posisjoner
• 4 Hz frekvens
• Dato-visning
• Gangreserve: 68 timer
• Bezel: Roterende, safirbelagt med 12 klikk og kraftig lume
• Lume: Super-LumiNova på visere og markører
• Rem: Original Isofrane-gummirem (20 mm lugbredde)
• Flere ekstra remmer følger med
Klokken selges komplett med original boks og sertifikater.
Nypris var ca. 16 000 kr – ser at den fortsatt ligger høyt på Chrono24.
Ved ønske om flere bilder, mere informasjon, bud eller bytteforslag, nås jeg på pm eller 94804040
Selges for 9000kr.