Sykling

Medlem
26. april 2008
Innlegg
16
Sted
Sola
Ser det er flere her på forumet med sykkelinteresse.

Men hva sykler folk på?

Mine sykler per dags dato:

Hardtail - Bike Brothers Magic Oro Puro med SRAM XO og R7 med lockout.
Primært kjøpt for å sykle Nordsjørittet, da jeg nå har flyttet fra Oslo til ny jobb i oljebyen, og det er et visst press om å være best i dette 91km lange rittet.

Downhill - Hot Chili World Cup DH

Spesielt int i om andre her inne på forumet driver med DH/freeride?
 
Jeg sykler ganske mye på landevei.. og sykler litt med Rye 15 og av og til Rye 17. Dog blir det ikke styrkeprøven på meg i år, jeg har hatt det for travelt i forbindelse med årets eneste eksamen.

Tilfeldighetene skal ha det til at jeg fikk en litt utrolig sykkeloverraskelse i dag.
Jeg opplevde for noen uker siden sprekkdannelser i rammen på min relativt nye karbonsykkel. Etter litt frem og tilbake med min butikk innrømmet de endelig at det dreide seg om en reklamasjonssak, og i dag fikk jeg flyttet over alle deler til en ny ramme, kostnadsfritt.

Overraskelsen var stor da det viste seg at produsenten var tom for(??) den aktuelle rammen, og jeg måtte ta til takke med en helt annen ramme!

Det viste seg å være toppmodellen til Jamis.. En ramme som i seg selv koster $3100 i USA. Mer enn halvannen gang så mye som hele sykkelen min opprinnelig kostet.
En svært hyggelig overraskelse!

Ikke at den visuelle forskjellen er spesielt stor.. men såvidt jeg forstår veier rammen under 900 gram, noe som er svært lite. I tillegg er den stivere enn den gamle. Ikke så dumt når man ligger og bikker rundt 90kg og har et litt tungt tråkk og liker å spurte litt. Med nye hjul har jeg plutselig en helt annen sykkel!

IMG_4654.jpg


Bike Brothers er vel bra! Har hørt lovord om butikken og syklene deres. Jeg holdt på å kjøpe en landeveissykkel derfra i fjor gjennom en kamerat fra Stavanger, men tilfeldighetene hadde det til at jeg kjøpte en annen sykkel.

Jeg har tilgode å bli begeistret for downhill eller freeride, for ikke å snakke om terrengsykling, selv om det selvfølgelig ser utrolig morsomt ut. P.t. har jeg nok med å hanskes med klokke- og landeveissykkelbesettelse! :p
 
Jeg har syklet mye DH/FR helt frem til ifjor sommer da jeg solgte sykkelen min. Nå tar jeg for det meste sykkelbilder, men prøver å få syklet en del når jeg er i Hafjell. Vet ikke om du har hørt om ANTI Days of Thunder, men var der ifjor og skal opp dit i år igjen (Takk gud at jeg får sommerferie fra Marinen)
 
Er på en liten svarepågamletråder-streak, og vekker opp denne også :D

Sykler freeride og singeltrack. Sykler frogneseteren for det aller meste, noe annet også. Elsker sykling generelt, og selv om jeg liker FR og singeltrack best, kan jeg ALLTID ha det morsomt med sykkel OVERALT. Digger å sykle i byen, skogen etc og hoppe og leke.

Sykler:
- Kona Scrap som leke-, singeltracksykkel
- Giant FCR3 som treningssykkell (men ingen interesse for landeveissykling overhode) http://www.giant-bicycles.com/_upload_u ... 03zoom.jpg
- Enhjulssykkel :D :p

Syklet: :cry: :cry:
Kona Stinky Deluxe som avgikk ved tyveri-døden :cry:
 
Jeg sykkler en Gary Fisher Superfly 2009! Sykkelen har 29 tommershjul, og er i strl.21 så sykkelen er stor! jeg er jo overer 2meter og veier over 100 så sykkelen er perfekt for meg.

DSC_0074.jpg


DSC_0077.jpg


DSC_0081.jpg


DSC_0085.jpg


Min X caliber fra 06
DSC_0095.jpg


DSC_0088.jpg


DSC_0089.jpg


DSC_0102.jpg


og slik kan det gå... bra det gikk greit for gmt som jeg hadde på hånda!
DSC_0011.jpg
 
Da ble det ny sykkel... og nye klokkekjøp er utsatt på ubestemt tid :D

IMG_4767.jpg
 
Herlig å se det er flere syklende her.

Nå har hele sykkelparken min blitt byttet ut og.
Ut med DH og MTB, inn med ny fullcarbon mtb.

Nå ferierer jeg for øyeblikket i Trondheim, og har fått med meg en hel NC runde med landeveissykling.
Så det ser jaggu ut til at jeg må ha en landeveissykkel igjen, og har allerede begynt å sikle på Pinarello
 
Takker Hauk :)

Ikke så gærn den 29"-eren din heller!


Nå har jeg begynt å sikle etter noen skikkelige karbonhjul......
 
Må vel legge ut et bilde av sykkelen min jeg også.

Det er en Everest fra Oslo Sportslager, veldig godt fornøyd med den. Synes man får mye veldig godt utstyrt sykkel for prisen.
25082009069.jpg


På dashbordet befinner det seg en Polar RS800CX, og når den er der, er det plass til klokke på armen også!
25082009073.jpg
 
lobergen: Hvilke hjul er det du har der? Men ikke minst, hvilken sykkel har du festet dem til? :)

Endelig fått rettet og flyttet over mine hjul til Cervéloen. 41mm aluminium, 1790 gram. Ikke spesielt lett, men en anelse mer aerodynamisk enn andre hjul:

IMG_4962.jpg
 
Gjorde en "liten" oppgradering i går..

Bestilte tirsdag kveld fra USA, fredag morgen kom den hyggelige mannen fra Fedex med pakken på døren.

IMG_6357.jpg
 
Her var det hyggelig å se at det finnes flere syklister.

Sykler landevei og terreng.
Landeveisriggen er en bmc racemaster slxo1 med campa chorus11 og fulcrum 3 ny av året.
Terreng er marvil team sl ramme med sram x9 og hope mono bremser. Mavic 717 hjul. funker helt greit.

Nettopp tilbake fra enebakk rundt i øs pøs regnvær og har ennå ikke fått igjen all følelse i fingrene.

ellers drømmer jeg om zipp 303 eller 404, men klokkekjøp satte en liten stopper for det akkurat nå.
 
Hva ble tiden din LarsE?

Glad jeg lot være å kjøre ER. Aldri hatt helt sansen for det rittet. Var det løypevakter i år? ;)

Tok meg heller en rolig trilletur og testet wattmåleren i Sørkedalen i litt sol.. :cool:


Ang. hjul kan jeg varmt anbefale de jeg sykler på. 41 mm (semi)høyprofil, Soul S4.0 fra www.bikesoul.com
De kom meg på ca 3200 kr inkludert frakt, norsk mva og tollgebyr. I dag tror jeg de kommer på ca. 3800 kr. De føles relativt stive (jeg er ca. 84-85kg) og til den prisen er det ikke noe å utsette på dem.

Før jeg kjøpte wattmåleren var jeg litt i tvil om jeg heller skulle handle Zipp-hjul, men kom frem til at jeg ville ha mye større utbytte av å legge pengene i wattmåler + evt. veiledning fra en trener på nett.
 
Hva ble tiden din LarsE?

Glad jeg lot være å kjøre ER. Aldri hatt helt sansen for det rittet. Var det løypevakter i år? ;)

Tok meg heller en rolig trilletur og testet wattmåleren i Sørkedalen i litt sol.. :cool:


Ang. hjul kan jeg varmt anbefale de jeg sykler på. 41 mm (semi)høyprofil, Soul S4.0 fra www.bikesoul.com
De kom meg på ca 3200 kr inkludert frakt, norsk mva og tollgebyr. I dag tror jeg de kommer på ca. 3800 kr. De føles relativt stive (jeg er ca. 84-85kg) og til den prisen er det ikke noe å utsette på dem.

Før jeg kjøpte wattmåleren var jeg litt i tvil om jeg heller skulle handle Zipp-hjul, men kom frem til at jeg ville ha mye større utbytte av å legge pengene i wattmåler + evt. veiledning fra en trener på nett.

Syklet på litt over 2.50 sammen med en gjeng. Dette var mitt debutritt på landevei, men selv om fingrene ennå er uten følelse så ga det mersmak. Det blir nok flere ritt på landeveien fremover, forhåpentligvis i litt bedre vær.