Syk top 30 rangering.....

Medlem
22. april 2008
fant denne på nettet...

Man kan ikke rangere på den måten imo.

For meg er dette her mer riktig - ihvertfall imo :)

A. Lange & Söhne (100% inhouse urverk)
Patek Philippe
Vacheron Constantin/Audemars Piguet
Glashütte Original (100% inhouse urverk)
Jaeger LeC. (100% inhouse urverk)
Breguet
Girard P. (100% inhouse urverk)
..
..
.

TAG Heuer var forresten kun ett poeng foran Omega, pga pris ...

Jeg er ikke så interessert i sånne lister egentlig, jeg er mest opptatt av hvilke klokker jeg selv helst vil ha på armen. Og siden jeg er en enkel mann blir det gjerne enkle klokker. Fancy komplikasjoner tenner meg ikke, derfor blir "listen" min full av sportsur, gjerne vintage.

Om stillingen i en kamp blir 88-89 er alikevel det ene laget bedre enn det andre og vinner over det andre :p

Du må se på kategoriene, som her er noe uortodokse.
Tag, skårer bedre på presentasjon, service og marketing.
Når de legger sånne ting til grunn er det ikke rart listen blir litt rar.
Når de legger markedsføring til grunn er det underlig at de ikke tar med omsetning også.

Forstår det :) Liker bare å være litt vanskelig :p Synes mange av kategoriene var rare, Lifestyle ? Hva legges i en slik kategori for eksempel ?

Anders skrev:
TAG Heuer var forresten kun ett poeng foran Omega, pga pris ...

Jeg er ikke så interessert i sånne lister egentlig, jeg er mest opptatt av hvilke klokker jeg selv helst vil ha på armen. Og siden jeg er en enkel mann blir det gjerne enkle klokker. Fancy komplikasjoner tenner meg ikke, derfor blir "listen" min full av sportsur, gjerne vintage.
Dette er jeg helt enig i! Liker det enkelt og litt tøft. Synes for øvrig at det er litt pussig at Rolex slår Patek på design. Det er klart det er en smak-og-behag-faktor her, men jeg har aldri syntes Rolex har vært verken innovativ eller dristig på design.

krille skrev:
jeg har aldri syntes Rolex har vært verken innovativ eller dristig på design.

Helt enig, hvilket trolig er en stor del av grunnen til at jeg liker Rolex så godt ;)

[quote="krille] men jeg har aldri syntes Rolex har vært verken innovativ eller dristig på design.[/quote]

tja, både sub'en og gmt-master'en var jo innovativ i sin tid.
I moderne tid synes jeg den nye yacht-master'en i gull er forholdsvis innovativ og dristig i design.
Noe må de uansett ha gjort riktig siden så mange andre brands prøver å etterape design'et

Jeg synes de gjør det aller meste riktig, men "innovativ og dristig" har de ikke vært på lenge. Og det synes jeg er en ubetinget bra ting. Jeg liker "tidløs og ikonisk" bedre :D

Syns ikke det var noe sykt med denne rangeringen.

Rolex, Patek og Panerai er kjent for å ha knallsterke Brands.
Hyggelig at jeage le coultre er på vei oppover! denne tendensen har jeg hørt om fra flere hold. :D