Svindel på bukta???

Holder også til i Thailand. Lukter veldig muffens det her!!
 
Og alle auksjonene slutter omtrent på samme tid. Her tror jeg det er mange som blir lurt:(
 
Skal ikke si at du bør gå for det men jeg opplever komboen paypal og eBay buyer protection som sterk (HVIS det er tilfelde at begge gjelder her)

Kjøpte en G-shock på Buy Now til latterlig lav pris og han hadde flere titalls inne, luktet svindel men jeg bestemte meg for å gi gass. Enden på visa var, ja svindel, ja pengene gikk ut, ja pengene var trygt tilbakepå paypal.
Dette er jo en sak med 200NOK kontra 20 000 NOK (er det tak på buyer prot. for ex?)
 
Du er sånn ca. 100% safe om det skulle være svindel. Alle saker jeg har lest ang. dette er at eBay er villig til å svelge store tap for å ikke få dårlig PR. Alle caser jeg har lest der PayPal har vært brukt og folk har blitt forsøkt svindlet på f.eks. WUS, så har det gått veien til kjøper.

Særlig om dette skulle være et forsøk på storstilt svindel i millionklassen, så skal jeg love deg at eBay fikser sakene kjapt.

Selv med den sikkerheten hadde jeg hatt problemer med å by på noe som stinker litt, bare uvissheten er liksom ikke verdt pengene.

En annen case er hvis du er selger og kjøperen prøver seg på en svindel, da kan rundene bli lang med eBay før det fikses.

Så ja, som kjøper skal systemet der være bombesikkert, som selger er det høvelig sikkert, men systemet er mer jobb å fikse seg gjennom.

Sorry for litt rotete svar her, er mitt i matlagingen :)
 

+1

Jeg kjøpte en kniv en gang fra en konto som tydeligvis var "hijacked". Betalte med PayPal men da jeg åpnet case mot selger fordi jeg aldri mottok kniven fikk jeg, etter en stund, bare beskjed om at saken var henlagt. Pengene var tapt. Heldigvis var det ikke snakk om store summer.
 
Det ser ut som jeg hadde rett i mine mistanker. Selgeren og alle klokkene er totalt forsvunnet fra Ebay. Det kan vel bare bety at svindelen ble avverget.
 
Er nok scam:

SCAM!!! Seller took my $12,395 and sent nothing! Gave fake tracking info! BeWare

:(