svart aqua terra - alternativ til lenke?

Medlem
30. mai 2012
Innlegg
584
Hei,

Jeg har nettopp kjøpt en svart aqua terra kaliber 8900(nye typen), som jeg synes er nydelig, men jeg har et praktisk problem. Denne lenka har ikke microjustering. Jeg har vært på protid å fått justert lenka, og den blir enten litt for stram, speiselt om kveldene eller om det er varmt, men med et halvt ledd til, blir den for slakk til hva jeg synes er komfortabelt. Forstod det slik på mannen på protid at det ikke gikk ann å sette på lås med microjusering.

Jeg synes i utgangspunktet lenke er veldig pent på denne klokka, men må se etter alternativer om det da ikke finnes løsninger på microjusteringer….?


I såfall, har dere tips til reim som ville vært veldig bra på denne klokken? Jeg er 17cm rundt hådleddet(spinkel med andre ord) og liker reimer som ikke blir veldig småle ved låsen.


Setter pris på synspunkter dere har med tanke på matrialvalg, farge etc….


Funker eventuelt natoreim i alle anledninger, eller er det mest i «sportslig» aktivitet….?
Eventuelt, hva slags reim går til finere anledninger?


Hva tenker dere:)

https://www.omegawatches.com/watch-...axial-master-chronometer-41-mm-22010412101001
 
Redigert:
Original rubber er jo et bra alternativ til sommeren
Omega-Seamaster-Aqua-Terra-Duo_170323001.jpg
 
Det skal være mulig...
Er vel den samme claspen som jeg kjøpte på min forrige Planet Ocean.
Enten : 117STZ001154 eller
117STZ001159 (med diverextension)

E9810DF6-1A42-4D63-85CF-6FECD872CB1C.jpeg
08226A85-27E3-43FC-86D3-230BC7E50C78.jpeg
 
Orginal rubber er kult, så det skal nok inn, litt på sikt:)

Det hadde vært konge om jeg kunne fått byttet claps.
Hvordan versifisere om det er mulig?
Bestemmes det av lenken?
 
Mulig lenkebredden er forskjellig og at klokken på bildet kanskje er en gammel AT?
Hva er bredden(e) på lenken?
 
Hei, og takk for din hjelp:)
Ser ut til å være 18mm, der clapsen er skrudd(festet)
 
Målte lenka på min kompis SM300, og endeledd og midtledd virket identiske i bredden.
Er det tykkelsen som eventuelt gjør at dette ikke passer, eller kan mannen hos protid ta feil?

Hvor kan det anbefales og ta kontakt for dette spm?
 
Takk for gode tips,
Aqua Terra har også polerte midtledd, så kanskje det burde gå...,,:)
 
Rimelig sikker på at to halvledd ikke er like store som et stk helt. Har du prøvd å trikse og mikse?
Mulig du må ha endeledd fra SM300 og så kan du sette på en spenne type 117ST... Problemet er at lenken på SM300 har polerte midtledd.

Edit: fant en link, men dette gjelder for AT 8500, så aner ikke om det går på den nye.
http://forums.watchuseek.com/f20/new-adjustable-clasp-aqua-terra-8500-bracelet-3500274.html
Det er også en god tanke!


Ettersom den er litt for stram nå, og en del for stor med en halv lenke mer, er det da logisk og fjerne en hel lenke og erstatte med tre halve?

(eller tenker jeg feil)
 
Det er også en god tanke!


Ettersom den er litt for stram nå, og en del for stor med en halv lenke mer, er det da logisk og fjerne en hel lenke og erstatte med tre halve?

(eller tenker jeg feil)

Gratulerer med nydelig klokke! Kanskje du kan prøve å bytte ut et helt ledd med to halve ledd. To halve ledd skal være litt større enn ett helt. Det er ikke sikkert det ser sånn ut hvis man setter to halve ledd ved siden av et helt et, men det er også litt luft mellom halvleddene. To halve vil derfor kanskje være et helt ledd pluss en tredjedel eller noe slikt. Det burde gi en bedre passform.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: reim
Takk for at dere prøve å hjelpe en stakka:)

Tar den med til urmaker på mandag, og gir det et forsøk :)
 
På gamle seamaster med speedylenka mener jeg halvleddet er sånn cirkus 2/3 av et helt. Så god plan på den lenka ihvertfall :)
 
  • Liker
Reaksjoner: EirikH og allak
Takk for gode råd karer!

Har byttet ut et helt, med to halve ledd nå, og klokken sitter mye bedre, men i den løse enden.
Jeg skal gi dette en sjans, men noe i meg sier at jeg ikke helt kommer til å gi opp tanken om en lås med microjustering, så om noen kommer over ny kunnskap om dette lar seg gjøre på den nye modellen, så spre det gjerne:)
 
Takk for gode råd karer!

Har byttet ut et helt, med to halve ledd nå, og klokken sitter mye bedre, men i den løse enden.
Jeg skal gi dette en sjans, men noe i meg sier at jeg ikke helt kommer til å gi opp tanken om en lås med microjustering, så om noen kommer over ny kunnskap om dette lar seg gjøre på den nye modellen, så spre det gjerne:)

Jeg mener det skal gå hvis du bytter ut endeleddene i tillegg til spennen:
lenke.jpeg