Hvorfor skulle jeg inn på denne tråden da. Nå må jeg ut å kjøpe sushi! Imponerende ferdigheter noen av dere viser her 
Takk for videoene ragamuffin! Mye inspirasjon og lærdom der.
Kjøper du kveite/kamskjell fra ferskdisken i gode dagligvareforretninger? Har kun turd å bruke salmalaks til nå selv.
Takk for videoene ragamuffin! Mye inspirasjon og lærdom der.
Kjøper du kveite/kamskjell fra ferskdisken i gode dagligvareforretninger? Har kun turd å bruke salmalaks til nå selv.
Jeg bruker ren soya, iblandet wasabi, selvfølgelig.
Salma er det også jeg bruker mest. For et skikkelig sushigilde, er det Japantorvet rett ved Majorstuen skole som er tingen. Der får du alt du trenger fra ulike fiskesorter til bestikk og kimono!![]()
Til nå vet jeg at jeg trenger sånn rulle-dings, alge-papir(det man ruller makin i), wasabi, ingefær, risedikk og ris. Noe annet?
Der har du det som trengs til basic (og vél så det) sushi mekking (bambusmatte og noriark heter det)
Spisepinner, om du ikke har det.
Bruk også plastfolie rundt matta (så ikke risen klistrer seg til den)
Apropo bambusmatte, moren til en veldig belastet venn av meg brukte en sånn når hun rullet seg rullings, hun er sikkert rå på sushi![]()
Hva er de grønne rullene for noe raga?
Det er en halv avocado som er skåret i svært tynne skiver og deretter lagt over en futomaki (rull med risen ut). De var fyllt med laks og tamagoyaki (japansk omelett)
Drago maki lurer jeg på om ikke de heter![]()