Super service fra Urmaker J. Otteren!

Medlem
7. jan. 2014
Innlegg
56
Sted
Hole / Buskerud
Jeg må berømme Urmaker Otteren i Stavanger for god service! Jeg kjøpte en ny IWC Ingenieur Silberpeil av Otteren mars 2015.

Før året var gått hadde gummien på undesiden av croko remmen begynnet å skrekke. Jeg sender remmen til Otteren, han får ingen gehør hos IWC. Hadde det vært sprekker etter to evt tre måneder så ville IWC kanskje sendt en ny rem.

Otteren beklager og er enig med meg at remmen/gummien skulle holdt lengre, på en så dyr klokke, i dag har uret en listepris på 107 000 NOK. Han sender meg en original IWC gummirem som kompensasjon! Remmen var brukt men servicen og velvilligheten er ekstrem!!

Klokka ser også bedre ut med svart gummirem, enn brun croko rem. Mitt råd er: handle ur hos Urmaker Otteren.
 
Topp lesing. Vi (les: folk flest) er nok for dårlige til å skryte av topp service, noe som ofte skaper et skjevt bilde av ads og produsenter. Takk som deler :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Mr. Ur og Thomas84
Jeg må berømme Urmaker Otteren i Stavanger for god service! Jeg kjøpte en ny IWC Ingenieur Silberpeil av Otteren mars 2015.

Før året var gått hadde gummien på undesiden av croko remmen begynnet å skrekke. Jeg sender remmen til Otteren, han får ingen gehør hos IWC. Hadde det vært sprekker etter to evt tre måneder så ville IWC kanskje sendt en ny rem.

Otteren beklager og er enig med meg at remmen/gummien skulle holdt lengre, på en så dyr klokke, i dag har uret en listepris på 107 000 NOK. Han sender meg en original IWC gummirem som kompensasjon! Remmen var brukt men servicen og velvilligheten er ekstrem!!

Klokka ser også bedre ut med svart gummirem, enn brun croko rem. Mitt råd er: handle ur hos Urmaker Otteren.
Fint at det ordnet seg, men det er vel fortsatt 2 års garanti og 5 års reklamasjon på varer kjøpt i Norge. Uansett rart med kun 2-3 måneders garanti?
 
Fint at det ordnet seg, men det er vel fortsatt 2 års garanti og 5 års reklamasjon på varer kjøpt i Norge. Uansett rart med kun 2-3 måneders garanti?
Ikke på remmer, dette er å anse som slite/forbruksdeler. Blir litt som å reklamere på at viskerbladene på en bil med 5 års garranti, må byttes etter en vintersessong.
Jeg syntes Otteren løste dette på en positiv måte.
 
Takk for info! Det er jo dessverre sånn at det oftest er klaging og sutring (begrunnet eller ei) som kommer frem - kjekt å lese om positive opplevelser innimellom også :)

Og ja, jeg kan skrive under på at Otteren er toppklasse på service.
 
  • Liker
Reaksjoner: Haavard84 og Mr. Ur
Nå skal vel alt av slitedeler ha minst 1 års garanti og 2 års reklamasjon. Og du kan strengt tatt ikke bruke klokken uten en reim. Men det er ofte forhandlere selv i Norge må dekke dette, da produsent ikke alltid forholder seg til norske regler.
 
Nå skal vel alt av slitedeler ha minst 1 års garanti og 2 års reklamasjon. Og du kan strengt tatt ikke bruke klokken uten en reim. Men det er ofte forhandlere selv i Norge må dekke dette, da produsent ikke alltid forholder seg til norske regler.

Dette stemmer ikke. Garanti er en frivillig avtale mellom kjøper og selger. Reklamasjonsrett er lovfestet, med varighet opptil 5 år. Denne omfatter feil og mangler på varen som har blitt solgt.
 
  • Liker
Reaksjoner: Christoffer91
Dette stemmer ikke. Garanti er en frivillig avtale mellom kjøper og selger. Reklamasjonsrett er lovfestet, med varighet opptil 5 år. Denne omfatter feil og mangler på varen som har blitt solgt.

I Norge er det ikke tillatt å bruke begrepet garanti dersom denne ikke gir kjøper bedre rettigheter enn kjøper allerede har i henhold til gjeldende lovverk. Og i de fleste tilfeller er dette minst 1 år.
Generell reklamasjonstid i Norge er minst 2 år.

Dessverre er folk i Norge for dårlig til å bruke rettighetene sine.

Kjøper du en klokke 100k og reimen blir ødelagt etter et par måneders bruk, ved normalt bruk, så tror jeg du hadde kommet i mål hvis dette måtte gå rettslig vei for å få erstatning.
 
I Norge er det ikke tillatt å bruke begrepet garanti dersom denne ikke gir kjøper bedre rettigheter enn kjøper allerede har i henhold til gjeldende lovverk. Og i de fleste tilfeller er dette minst 1 år.
Generell reklamasjonstid i Norge er minst 2 år.

Dessverre er folk i Norge for dårlig til å bruke rettighetene sine.

Kjøper du en klokke 100k og reimen blir ødelagt etter et par måneders bruk, ved normalt bruk, så tror jeg du hadde kommet i mål hvis dette måtte gå rettslig vei for å få erstatning.

Spørsmålet er vel om det er verdt bryet?
Her er det vel også et spørsmål om hvor bevis byrden ligger? Blir vel ikke mer utsatt slitedel enn en reim :D

Synes her AD fant en fin løsning.

Jeg jobber til daglig med reklamasjons arbeid mot privatkunder og jeg må bare si at mange tror de har bedre rettigheter enn de har.
 
  • Liker
Reaksjoner: Jon Henrik
I Norge er det ikke tillatt å bruke begrepet garanti dersom denne ikke gir kjøper bedre rettigheter enn kjøper allerede har i henhold til gjeldende lovverk. Og i de fleste tilfeller er dette minst 1 år.
Generell reklamasjonstid i Norge er minst 2 år.

Dessverre er folk i Norge for dårlig til å bruke rettighetene sine.

Kjøper du en klokke 100k og reimen blir ødelagt etter et par måneders bruk, ved normalt bruk, så tror jeg du hadde kommet i mål hvis dette måtte gå rettslig vei for å få erstatning.

Poenget mitt var at garanti ikke er noen plikt, noe ditt første innlegg gav uttrykk for at det var.
 
Så lenge Urmarker Otteren ordnet opp, så er det flott. God service tar ingen skade av.
Vi får heller lage en lov tråd, hvis folk vil diskutere videre, er vel et par jus folk her. ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Jon Henrik og uret
Har vært innom de fleste premium klokkeforretningene i landet men aldri Urmaker Otteren i Stavanger. Jeg har tydeligvis gått glipp av noe.
I forbindelse med en Omega Speedmaster FOIS 18K Sedna Gold tok jeg kontakt med Jørgen for å forhøre meg litt vedrørende en innskrift svakhet på bezel insertet og mulige løsninger på dette. Etter en meningsutveksling foreslår han å prøve Omega i Sveits og en garanti jobb. Klokken var jo allerede noen år men han ønsker å undersøke med det resultat at jo vi får til dette på garantien så send meg klokken. Nå kort tid etter er klokken tilbake i mine hender med ny bezelinsert og den ser NY ut. Ingen kostnad.
Dette synes jeg rett og slett er god service og svært ekspeditt utført noe som selvsagt gir en svært positiv opplevelse.
Tenker at neste gang jeg trenger klokke eller service så er dette stedet å oppsøke!
 
Har vært innom de fleste premium klokkeforretningene i landet men aldri Urmaker Otteren i Stavanger. Jeg har tydeligvis gått glipp av noe.
I forbindelse med en Omega Speedmaster FOIS 18K Sedna Gold tok jeg kontakt med Jørgen for å forhøre meg litt vedrørende en innskrift svakhet på bezel insertet og mulige løsninger på dette. Etter en meningsutveksling foreslår han å prøve Omega i Sveits og en garanti jobb. Klokken var jo allerede noen år men han ønsker å undersøke med det resultat at jo vi får til dette på garantien så send meg klokken. Nå kort tid etter er klokken tilbake i mine hender med ny bezelinsert og den ser NY ut. Ingen kostnad.
Dette synes jeg rett og slett er god service og svært ekspeditt utført noe som selvsagt gir en svært positiv opplevelse.
Tenker at neste gang jeg trenger klokke eller service så er dette stedet å oppsøke!
Tusen takk, for fin tilbakemelding. Alltid gøy, når vi kan finne gode løsninger:)