Submariner vs submariner date?

Hvilken foretrekker du?

  • Submariner 114060

    Stemmer: 62 48,8%
  • Submariner 116610

    Stemmer: 65 51,2%

  • Antall stemmer
    127
Medlem
30. mai 2012
Innlegg
577
På tide med en ny avstemning, submariner vs submariner date?
 

Vedlegg

  • 2AFCF462-BEA4-4438-9F7F-AE7729C8445A.jpeg
    2AFCF462-BEA4-4438-9F7F-AE7729C8445A.jpeg
    109,5 KB · Visninger: 0
Redigert:
Så det var kjørt en tilsvarende sammenligning for to år siden. Morro å se om tendensen er den samme:)

Ja, submariner er kanskje penest uten og mest lik den opprinnelige versjonen. Men det er noe med bobla som hører hjemme på en Rolex også, det er på en måte blitt et dna.... Vanskelig valg:)
 
Dato er rett og slett jækla praktisk. Sub Date er en livslang følgesvenn om du ønsker..
 
Dato er praktisk det, men kjøper du deg en smartelefon i stedet for en 116610 så får du med en haug med andre funksjoner i tillegg til denne datovisningen.

Nodate er veien å gå dersom du skal ha en Submariner. Cyclopsen hører hjemme på Datejust.
 
  • Liker
Reaksjoner: TJGundersen
Da jeg kjøpte min 16610 back in the day var det avgjørende for meg at den var COSC sertifisert. 14060 på den tiden var ikke det.

Uten dato ser penest ut og er mer tool watch, men de gangene jeg bruker min Speedy, merker jeg at jeg ofte ser etter datoen som ikke er der.. det er praktisk å se dato med et kjapt øyekast ja.
 
  • Liker
Reaksjoner: eidehelg
Tja, man kjøper vel ikke en Rolex til mange titusen for å se hva klokka er? vel det er en praktisk i bi-funksjon at man kan se tiden, og noen ganger datoen.

Selv bruker jeg selvsagt min sub 5513 til å sjekke tiden, men når det gjelder dato ser man vel normalt ikke på dato stort sett mer enn et par ganger i uka, eller max en gang pr dag, og da er telefonen like ved så null problem.

Estetikk er viktig så personlig valgte jeg 5513 pga dette. Men er ikke mer fanatiker enn at vi kjøpte en 16610 birthyear til guttungen som han skal få når han blir 21. Tipper han vil like den «på tross av» at den har dato ;)
 
Som flere allerede har nevnt, så er det overraskende hvor avhengig man blir av dato hvis man først har hatt det på noen klokker... tar kortere tid, for meg i allefall, å titte raskt på armen enn å fiske mobilen opp fra lommen ;)
 
Bruker klokker med og uten dato, har ikke merket noe til avhengighet av hverken det ene eller det andre, men det er vel fordi noen har lettere for å lide av avhengighet enn andre.

Konklusjonen er derfor avhengig av graden av «obsessive personality»....
 
I "gamle dager" dvs pre - åttitall var Submariner uten dato bare for de som ikke hadde råd til dato -- spøk til side,
jeg synes at symmetrien i en 114060 er uslåelig. Selv ikke avhengig av dato, har både med og uten.