Submariner eller GMT

DS3

Medlem
2. juli 2009
Innlegg
47
Må vel bare krype til korset og kjøpe overrated spikerstål. Frågan er om det skal være en GMT eller Sub. Heller mot GMT da "alle" har Sub. Dessuten reiser man endel med jobben og da kan tidssoner være kjekt. Og sjelden er man mer enn en meter under vann. Hva mener menigheta?
 
Suben er hakket penere i mine øyne og sannsynligvis lettere å selge igjen.
Men trenger du gmt-funksjonen ville jeg gått for GMT.
 
Når du sier spikerstål regner jeg med at du mener vintage.:confused:
I så fall får du en flott GMT pepsi til en bedre pris enn en vintage Sub vil jeg tro.

Hvis vi snakker nytt her (dvs ikke spikerstål ;)) ville jeg gått for Sub-C.
Kvalitet i alle ledd.:)
 
Satser på brukt ja. Mener siste innlegger å antyde at GMT har kvalitetsissues+
 
Jeg stod nettopp overfor det samme valget, og havnet på GMT av følgende årsaker:
- det polerte midtleddet gjør klokken litt mer pynta, noe som passer mitt bruk, stort sett dress og veldig sjeldent skogsarbeid
- liker GMT sin historie (kommer fra en flyfamilie), Mach 1, Pan-am, oversjøisk flyvning, Concorde +++
- utseende med den grønne viseren og de store 24-timerstallene er i mine øine maskulint, detaljert og anderledes
- som du, syns også jeg at sub er for "vanlig"
- sub er et dykkerur, og som hobbydykker ville jeg aldri brukt suben utenfor en våt/tørrdrakt for annet enn å tilfredstille klokkehobbyen, ikke for å gi informasjon, da er dykkercomputeren overlegen (mengde data og nøyaktighet). Skulle dog gjerne hatt en 116619LB... = diskret luksus!
- GMT har en funksjon reell nytte på reise
- og såvidt jeg vet er det samme kasse, lenke (minus Glidelock + Easylink + polerte midtledd) og urverk i sub og GMT (andre må korrigere meg?)

Kjøpte ny fra Jørgensen, strålende fornøyd, både med dem og klokka!!! Lykke til med valget:)
 
GMT helt klart! Hvorfor? Vel...

Piloter:

caprio.jpg


Dykkere:

scuba-diver-jr.jpg
 
Artig innlegg LeMonde :D

Jeg mener det er vanskelig å trå feil uansett hvem av de to modellene du velger, men siden du ber oss om å si enten eller, faller jeg ned på GMT som jeg selv eier. Siden jeg synes begge ur er flotte å se på, er valget mitt først og fremst basert på behov. Jeg er glad i å reise, og det er kjekt å kunne lese av to tidssoner samtidig. Jeg er ingen dykker, så 100 meters vanntetthet holder i massevis for meg.

Lykke til.
 
I en ideell verden begge. :cool:

Hvis ikke; Sub all the way - for meg. Men det er du som må avgjøre hva som er best/riktigs for deg. Trenger du ekstra tidssone?

Bare for å oppklare litt når det gjelder dykkere... hehe ;)
images

JamesDiving.jpg


Edit - må ha med dette og:
JamesTux2.jpg



Honey Rider approves :cool:

Top_Ten_Bond_Girls_image1.jpg



Når det er sagt, er jo GMT aldri å forakte - og Pussy Galore er enig
June-11-1963.jpg
 
Det avgjør saken! Frøken Undress får ha meg unskyldt men Pussy Galore knekker all motstand her. GMT it is!! Og James har tll tider vært litt femi syntes nå jeg
 
Tja, etter å ha eid og blitt lei av hvit explorer II og Rolex i sin alminnelighet tar jeg meg selv i å surfe etter vintage sub stadig vekk. GMT appellerer liksom ikke på samme måte.

Om jeg skal kjøpe Rolex igjen blir det nok en sub, kanskje fra 68?