Sub eller Speedy?

- Speedy er penest (rent subjektivt).
- Speedy er et bedre designhåndverk (selvfølgelig HELT objektivt).
- Speedy er "renest" - går til alt. Andre enn James Bond bør med fordel unngå divere til dress i møte der andre enn nordmenn er tilstede. (Ikke så relevant for deg enda da, antakelig) Samtidig er det en sportslig chrono, og det er mer fart over den en suben.
- Folk vil automatisk gå utifra at en 18-åring har en fake Rolex og tenke at du er harry.
- Enkelte vil dessverre tenke enda verre om en 18-åring med ekte Rolex.
- Intet stigma knyttet til Speedy.
- Speedy har historisk sus.
- Jeg digger speedy

Så dette valget burde være enkelt. :p

Jeg har selv Sub og er strålende fornøyd. Jeg er dog i markedet for å supplere med Speedy om dagen, så jeg ville gått for en slik:)
Gresset er vel alltid grønnere på andre siden? :p

- Speedy er "renest" - går til alt. Andre enn James Bond bør med fordel unngå divere til dress i møte der andre enn nordmenn er tilstede. (Ikke så relevant for deg enda da, antakelig) Samtidig er det en sportslig chrono, og det er mer fart over den en suben.
- Folk vil automatisk gå utifra at en 18-åring har en fake Rolex og tenke at du er harry.
- Jeg digger speedy

+1

- Jeg digger speedy

Årets beste argumentasjon så langt på TS! :cool:

@Callahan, jeg har ikke vurdert den, nei. Absolutt sikkert en bra klokke, men syns både klokken virker for stor og 8500-verket syns jeg virker kjedelig å titte inn på.

Til info:

Du ser verken inn på en 3570 (som jeg regner med du mener da du sier speedmaster) eller en hvilken som helst Sub?
:confused:

Redigert av en moderator:
Jevnt over føler jeg meg ganske vanlig og konform - men av og til helt utafor. :) Jeg skjønner ikke hele Speedmastergreiene.

hide.gif.pagespeed.ce.kWOVkKW2zI.gif

@acnorway

Dette.:mad:

Etter et søk på WUS viste det seg at dette ikke var noe unikt for Norge heller...

Ja dette hørtes jo ikke fullt så bra ut @UJU... Forhåpentligvis har de kanskje skjerpet kundeservicen de siste årene. Dersom Omega skal satse så stort som de sier så bør jo kundeservicen være topp :)

Redigert av en moderator:
Til info:

Du ser verken inn på en 3570 (som jeg regner med du mener da du sier speedmaster) eller en hvilken som helst Sub?
:confused:

Vel, jeg var kanskje litt upresis i formuleringen min. Det jeg mente er at jeg syns klokken er for stor, og når det i da i tillegg ikke er så estetisk pent verk, ser jeg ikke grunnen. For å trekke sammenlikning, blir det vel mot 3573.50, som jo har mye penere verk etter min mening.

- Jeg digger speedy

Når du sier det på den måten, blir jeg nesten helt overbevist :rolleyes: Tror nok blir en flunka ny Speedy, dersom jeg ikke skulle finne en 14060 greit priset ;)

Flotte klokker begge to, slik at du trår neppe feil. I tillegg holder de seg så godt i pris, at det ikke spiller så stor rolle om du skulle angre på valget.

Som det nevnes, bør du nok prøve begge to. Jeg synes ikke at Speedmasteren lå optimalt på lanken min. Min 116610LV ligger derimot optimalt på håndleddet mitt. Det er også verdt å merke seg at eldre Subs oppleves en del annerledes enn nyere modeller. Særlig pga. den nye lenken og videre lugs.

Ved valget ville jeg ikke vektlagt om majoriteten av Norges befolkning måtte mene at Sub er harry, evt. at du er for ung til å eie en ekte Rolex. Jeg er selv ung, og denne tankegangen har aldri streifet meg.

Dersom jeg var deg, ville jeg latt budsjettet være styrende. Det er tross alt noen tusiner mellom de to - men viktigst av alt: det er suverene klokker begge to. Lykke til!