Stripped Panerai P.9000 caliber

Årsaken til at PAM begynte med inhouse var nok først og fremst fordi det begynte å bli for ille for for folk at man faktisk måtte slenge pengeverdien av to-tre seamastere på bordet for å få en stålklump med ETA-urverk hvem som helst kunne kjøpt inn for tusenlappen i. Greit nok at Sandwich-skiven de har er skikkelig stilig men skal man ta den prisen de tyner ut av folk, er man nødt til å ihvertfall FORSØKE å rettferdiggjøre det på et vis. Og for oss klokkenerder er jo inhouse en god start i så måte.

Har selv ikke noe timegrapher hjem men liker best å kjøre dagligbruk test over 1 eller 2 uker.
Siste Omega jeg kjøpte(Speedo 9300) ga meg +27 sekunder på 14 dagers bruk. Alstå +1.92 sek./dag.
Det hadde vært interessant for tråden at du kjører en test sånn.

Som jeg skrev i mitt forrige innlegg @Hammerfjord: "Opplevd nøyaktighet er så og si spot on."

For å utbedre litt:
Opplevd nøyaktighet målt over ca 1,5 uker var 1-2 sekund avvik (vanskelig å lese av den lille sekundviseren helt nøyaktig).

Redigert av en moderator:
For ordens skyld, 9000 og 9001 er det samme urverk, men 9001 har i tillegg GMT, PR på baksiden og "reset" av sekundviseren.
Rotor, fjærhus, løpeverk, og gangverk er ellers identisk.

Som nevnt så er det beskjedent med dekorering på disse verk, noe som jeg personlig finner attraktivt på denne type "tool-watch".
Allikevel er alle de rette detaljer på plass, slik som polerte bro kanter og dekorert synlig del av base platen. For å glede urmakeren så er også skivesiden dekorert ;)
3/4 plate er også kult og tilfører soliditet til verket.

Jeg hadde tidligere en 312 med 9000 verket, dette var imponerende nøyaktig og jeg kan ikke huske at rotoren støyet noe i det hele tatt.