"Stresskoffert" i skinn til 15'' MBP

Medlem
18. aug. 2011
Innlegg
2.085
Sted
Mellom skogen og jordet
Har lyst på en messenger bag/stresskoffert e.l. til min 15,4'' Mac Book. Har forsøkt å søke litt på nettet, men har ikke funnet noe som er 100% ennå, men håper og tror at noen andre kanskje har noen tips.

Krav:

- må ha polstret plass til 15,4'' MBP
- plass (helst polstret) til iPad
- plass til bøker, briller, lader etc.
- små lommer/rom med plass til nøkler, kort, osv.
- glidelås slik at den kan lukkes helt
- "ordentlig" skinn som blir penere med alder og bruk - minimum 1mm tykt. Ikke noe tynt skinn som ryker med en gang.

Noen som har kjøpt en slik en selv, eller har sett noe slikt?

De fleste jeg har funnet er enten ganske stygge, og ser for mye ut som laptopbagger slik som denne:

H9188


Eller så er de ganske fine, men kan ikke lukkes ordentlig, slik som denne:

H9631


Jeg vet ikke en gang om det jeg ønsker meg finnes, men håper det.
 
Jeg har Mulberry Heathcliffe - den tikker på alle punkter. Har en 13" MacBook Pro, men tror nok en 15" skal gå greit.

HB8270_342G110.jpg
 
Jeg har Mulberry Heathcliffe - den tikker på alle punkter. Har en 13" MacBook Pro, men tror nok en 15" skal gå greit.

HB8270_342G110.jpg

Den var utrolig fin, men litt dyrere enn jeg hadde håpet. :( Ikke verre enn at den nå står høyt på ønskelisten, men det hadde ikke gjort noe om den var litt billigere. ;) Er disse noen gang på tilbud, eller må jeg regne med å gi ca. 8000 for den?
 
Sandqvist har en del bager som kansje oppfyller dine krav:SANDQVIST - LAPTOP BAGS

Samboeren min bruker denne laptop bagen fra Tiger. Jeg har lånt den i blant, så den vet jeg passer min macbook pro 17". Den ligger ca på 2500-3000,-
pc-bag-brown-143721-600x600.jpg
 
Redigert:
Sandqvist har en del bager som kansje oppfyller dine krav:SANDQVIST - LAPTOP BAGS

Samboeren min bruker denne laptop bagen fra Tiger. Jeg har lånt den i blant, så den vet jeg passer min macbook pro 17". Den ligger ca på 2500-3000,-
pc-bag-brown-143721-600x600.jpg
Jeg har denne og er ganske fornøyd med den med unntak av innfestningene til skulderremmen som følger med. Hadde foretrukket å kunne feste rømmen i hver sin ende av vesken fremfor der hvor håndtakene er.
 
Jeg har denne og er ganske fornøyd med den med unntak av innfestningene til skulderremmen som følger med. Hadde foretrukket å kunne feste rømmen i hver sin ende av vesken fremfor der hvor håndtakene er.

Ser nå at det ikke var den nøyaktig samme modellen min samboer hadde. Hennes er helt lik bortsett fra at den er uten håndtak, men med skulderstropp....Ser for meg ut som den er mulig å få i 3 ulike versjoner. Den som tideligere ble linket til, samt den med kun skulderstropp, og denne med sidefeste:
550431-0014_1
 
Den var utrolig fin, men litt dyrere enn jeg hadde håpet. :( Ikke verre enn at den nå står høyt på ønskelisten, men det hadde ikke gjort noe om den var litt billigere. ;) Er disse noen gang på tilbud, eller må jeg regne med å gi ca. 8000 for den?

Vet ikke hva den koster i Norge, jeg sjekket ikke. Mener jeg betalte 10-11k med mva når jeg bestilte fra Mulberry. Tror ikke du skal regne med januarsalg på Mulberry
 
Vet ikke hva den koster i Norge, jeg sjekket ikke. Mener jeg betalte 10-11k med mva når jeg bestilte fra Mulberry. Tror ikke du skal regne med januarsalg på Mulberry

Jeg kjøpte denne hos Mulberry i Oslo for ca 2 år siden. Kostet da i underkant av 8k.
 
Jeg kjøpte i forrige uke en sort "Tiger" vesken/bagen og kan ikke si annet at jeg er storfornøyd. Har en MacBook Air og den har god plass å boltre seg på. God plass til lader og alt ellers du skal trenge. Samboeren min har en MacBook Pro retina 15" og den passer også uten problemer og med alt du skal trenge å ha med.

Jeg liker at skulderteimen festes ved håndtakene da den ligger ekstremt godt når du har vesken/bagen plasser bak på ryggen. En annen ting jeg liker ved den er at den ser ikke full ut om du har mye i den. Den ser og holder seg ekstremt pent.
 
Redigert:
Jeg har denne fra Mulberry:

muberry-computer-case.jpg


Den oppfyller alle krav bortsett fra at den rent faktisk ikke er laget i skinn. Den er laget i Mulberrys egenutviklede materiale som er ekstremt slitesterkt og tåler vann og hard medfart godt. Materialet er veldig pent, imho. Håndtaket derimot er i skikkelig kvalitetsskinn, og får en pen, dyp brunfarge etterhvert som den brukes. Denne er selvsagt noe rimeligere, siden den ikke er i helskinn, og ligger på rundt 5000,-

Finnes i to farger:

images
 
Selv ville jeg gått for en skikkelig "messenger bag" med full flap. Veldig praktisk om værgudene en dag slår seg vrange. Kjøpte en canvasbag til junior denne uken, men det finnes også en haug med skinnvarianter - både fra Tumi og andre.

Denne er ganske lik den Secondman valgte, men du finner messenger bags i skinn her også.
 
Mulberry er aldri feil. Jeg har noen jaktvesker og slikt fra Baron, og hvis kvaliteten på de "sivile" modellene er like god, er det mye for pengene.
 
Var på Heathrow for en drøy uke siden. Godt utvalg og latterlig lavt pund gjør shopping her svært trivelig nå:)

Jeg har sikkert nevnt det før, men jeg synes Bally-butikken på Heathrow har fantastisk flotte Bally-vesker. Terminal 3.
Har brukt noe cash der, og er superfornøyd med veskene!