Solgt Stowa Flieger 36 - Handwinding, no logo, no date

Medlem
4. feb. 2019
Sted
Oslo
Selger min nesten ubrukte Stowa Flieger Klassik 36. Dette er versjonen med kun håndopptrekk (1mm tynnere en automat og mer autentisk), uten logo og uten dato. Bestilt hos Stowa 18 Nov 2019, leveringstid ca 3 uker, brukt i ca. en måned får jeg la den i skuffen, ikke brukt siden da. Selges da jeg ikke har varmet opp til stilen, litt for steril for meg. Kassen er tilnærmet strøken, kun et lite merke på lug utenfor 7-tallet, se bilde, samt de obligatoriske hairlines fra rembytte. Stowa regulerer alle klokkene de selger og denne går +4 sekunder i døgnet.

Her har du mulighet til skaffe en tilnærmet strøken og ferdig importert klokke og slippe den vanlige 3-ukers ventetiden fra Stowa! Ferdig importert koster klokken ca 12500kr, dette inkluderer ikke de ekstra remmene.

De som er interessert i denne klokken vet nok hva den er. Men dette er en veldig autentisk (bortsett fra størrelse) etterlikning av en tysk pilotklokke fra andre verdendskrig. Stowa var en av de fem originale produsentene (sammen med bl.a iwc) som lagde disse. Alle stowa-remmene er i lengde S.

Følger med:
- Boks
- 4 ekstra remmer: 1 stowa sort pilotrem, 1 stowa stort lærrem (lengde s), barton green canvas og en random ebay-rem.
- Garanti
- MVA-regning samt email med bekreftelse at den er betalt fra Fedex.
- Kvittering fra Stowa på mail.

Specs:
- Kun 9.2mm tykk!
- Nydelige heat-blued urvisere
- 36mm diameter (bærer litt større pga. smalt bezel)
- 44.6mm lug to lug
- 18mm rembredde
- 5 atm vanntett
- ETA 2804-2, "Code Geneva with blued screws and golden STOWA engraving
- Lume på alle tall og minuttmarkører. Lumen varer natten igjennom og kan måle seg mot seiko sin lume

Produsenten sin side: https://www.stowa.de/en/Flieger+Classic+36.htm
YouTube review (ikke min):

Denne passer både herrer med tynne armer som meg (15.9cm) og damer! Sees/hentes på Lysaker/Østerås. Kjøper betaler evt. frakt og tar risikoen. Alle bildene er av den aktuelle klokken og klokken er ikke brukt siden bildene ble tatt.

Primært interessert i salg, men disse klokkene er jeg kanskje interessert i et bytte med (penger enten min eller din vei avg. av klokke. Klokken din må være pent brukt og ikke moden for service.):
- De fleste andre klokker fra Stowa! Antea, partitio, marine etc.
- Grand Seiko SBGX063/SBGX263
- Hamilton Khaki Field Pioneer Mechanical
- Longines klokke på 38mm ?? Record?
- Nomos tangente, Nomos orion
- Andre stilige og tynne klokker maks 38mm, ikke vintage.

Dette er mitt første salg på tidssonen, men jeg har gode referanser fra andre salg på Finn.

Ta kontakt på PM!

Prisantydning: 7500kr.

Prisen kan diskuteres ved rask avgjørelse. Skambud er ikke vits, jeg må ikke selge klokken.
P1190052.jpg
P1190059.jpg
P1190053.jpg
P1190054.jpg
P1190055.jpg
P1190056.jpg
P1190057.jpg

Redigert: