STORE PRISFORSKJELLER BRUKT DAYTONA - HVORFOR?

Medlem
15. mars 2012
Innlegg
5
For inntil et par uker siden lå det lenge ute til salgs en Daytona (som ny) hos Briljant ur som de skulle ha 50.000kr for, som de kjøpte fra Tollauksjon etter hva jeg husker. De hadde inne også en svært pen brukt Daytona i kommisjon til 45.000kr

Når jeg ser på nettbutikker i utlandet liger de gjerne på 10.000-11-000 USD. Det ligger nå en ny norsk ubrukt på Finn.no til 68.000kr.

Jeg lurer på hva som er gunnen til at det har vært to så billige Daytona´er til salgs når prisene generelt er så mye høyere. Er det noen som kan noe om dette? Hva kan jeg forvente å få tak i en pent brukt Daytona for?

Mvh Tjohei
 
En ny Daytona får du ikke solgt for 68`, jeg solgte en helt ny en for et år siden og den tok jeg 60` for.

Prisen på brukte Daytonaer har de siste årene stabilisert seg på rundt 50`. Noen få har gått under 50`, men det hører til unntakene. Om du klarer å vente på den rette klokken skal du få en fin Daytona med service for 50-55`.

At klokken koster mer i utlandet har jeg hørt har med å gjøre at klokken er mer etterspurt i utlandet enn i Norge.
 
Takk for svar

Ser enkelte steder noe jeg tolker som forskjeller på selve Daytona-urverket på ulike årsmodeller da enekelte refererer til "Zenith-urverk", eller "..modeller produsert etter oppgradering av urverket..", "...etter 400 calibrering.." etc.
 
Om du følger linken Hopalong postet i den andre Daytona tråden du svarte i kan du lese litt om forskjellen på urverkene i Rolex Daytona.