Store klokker - men..

Gin

Medlem
27. aug. 2012
Innlegg
4.689
Sted
Ingensted
"moteinteressert" venninne av kona når hun ser min PAM 312:
- Drit kul klokke, har du kjøpt den på storeklokker.no?
Jeg:
- Takk, nei den nettsiden kjenner jeg ikke, men det hørtes morsomt ut - den siden skal jeg sjekke.

Sjekket siden i dag, store klokker jovisst, men ikke akkurat "my cup of tea" !:eek:
 
  • Liker
Reaksjoner: Ruos
Hva gjør venninnen til kjæresten din der inne? Har hun stabile underarmer?

Hadde jeg vært deg hadde jeg spurt henne;)
 
Et halvt kilo klokke. Det må gjøre noe med kroppen å gå rundt å bære en halvliters colaflaske hele dagen over en lengre periode. Jeg tenker at man faktisk kjenner sentrifugalkraften jobbe når man beveger armen.

Sånn rent designmessig så er det sikkert noen som synes dette er dritfett. Men personlig så er jeg enig i "not my cup of tea"




SISU - Bravado A5
LIMITED EDITION
Dette er en klokke for tungvekteren. Hva er du?SISU klokkene veier mellom 395-450 gram!!
SISU er et amerikansk merke som er laget i Sveits og har sveitsisk urverk.
En av ambassadørene for SISU er selveste Sylvester Stallone

sisu-bravado-a5_zpse7495923.jpg
 
welder-k29-8007.jpg


Tidløst og smakfull kvalitetsklokke fra sveits. Blir ikke stort bedre en dette. *titegn*

Nei, jeg kan til en hvis grad skjønne folk som går rundt med Police og Invicta klokker. (Egentlig ikke) "Kult" og "inn" og alle andre bruker det, men hvorfor noen skal gå med et slagvåpen som viser tiden på armen kan jeg ikke fatte.?

Jeg kunne sikkert gått med en Police en dag på armen uten å skamme meg over hva folk så. Men, nei. Jeg har ikke nok selvtillit til å vise meg offentlig med noe så smakløst og stort. Det skal jeg innrømme!
 
Et halvt kilo klokke. Det må gjøre noe med kroppen å gå rundt å bære en halvliters colaflaske hele dagen over en lengre periode. Jeg tenker at man faktisk kjenner sentrifugalkraften jobbe når man beveger armen.

]

hmmm... Slike kommentarer bringer mine tanker bestandig til 1974 Volvo 140-serien...

(Kanskje litt smal kommentar, men det har å gjøre med stor støtfanger, hardt støt som ikke skades... Solide...)

:cool:
 
haemmer-hm-10-orkato.jpg


Prøver nok å ligne litt på Panerai, et par av disse. Ville muligens brukt den til å åpne korker med.
 
Stor klokke.
Denne bruker jeg hver dag. Manuelt urverk. Trekkes hver søndag. Holder ikke helt COSC-standard, men er tilfredsstillende.
20100207866.jpg


8
 
Er spørsmålet om interessen for klokkemote vil vokse elle minke? (Prøver å gjøre deg stolt @aek)

Nei tenkte mer på om klokkene beveger seg nedover fra 40-42, til 36-40 istedenfor.
For eksempel nå på Baselworld.

Er moten med oversized klokker over, og vi går tilbake til mer vintag størelser?

Panerai er vel de eneste som fortsatt kan produsere 44-47mm uten at det blir ansett som harry?
 
  • Liker
Reaksjoner: Entropy
Nei tenkte mer på om klokkene beveger seg nedover fra 40-42, til 36-40 istedenfor.
For eksempel nå på Baselworld.

Er moten med oversized klokker over, og vi går tilbake til mer vintag størelser?

Panerai er vel de eneste som fortsatt kan produsere 44-47mm uten at det blir ansett som harry?

Jeg synes hverken IWC Big Pilot, Rolex Deepsea, Blancpain Fifthy Fathoms eller Omega Ploprof er harry. Det kommer vel heller an på brukeren, spør du meg.

Hvorvidt klokker generelt vil bevege seg nedover i str har jeg ingen formening om, men det synes som om produsentene satser bredere i form av at modeller i flere str gjøres tilgjengelig, f.eks. nye Sea-Dweller i 43mm eller disse mindre variantene fra Panerai helt ned til 38mm.
 
  • Liker
Reaksjoner: Entropy
Dette er jo ikke noe som kommer til å skje. Det har jo skjedd

Og på kjøpet har man fått vakker skittengul lume.