Stor familiebil?

Medlem
10. mars 2011
Innlegg
2.586
God kveld folkens
Etter og ha vært så heldig at jeg har fått tvillinger har jeg innsett at vår "store V70" ikke var så stor....Tre barneseter tar f!#"¤ så mye plass!
Trenger derfor en stor bil,gjerne 7 seter.Siden jeg er helt blank ang denne typen bil spør jeg her:)
Noen som har råd,erfaringer,tips osv ang dette?

God helg
 
Vi var ikke så heldige så vi fikk rvillinger.
Men med to småi barnestolalder faller valget etter mye lesing og kikking på Opel Zafira eller VW Touran (som vel i stort sett erstattet Sharan?)

Men de er det nesten null komma niks bagasje igjen efter å ha fellt opp sete seksog syv.
Vi tenker bruke som femseters med mye bagage
 
Sharan kom i ny utgave i fjor (var det vel?) og har etter min mening gått fra å være en særdeles usjarmerende bil til noe som kan matche S-Max utseendemessig. Og den er større en Touran, ja.

Ikke at man kjøper denne type bil for å få beundrende blikk på gata :)
 
Ah, det var faktisk godt nytt. Har ikke sett på Sharan siden jeg trodde den var discontinued.
Enda enn å lete bland.
Alle (?) store har vel noe tilsvarende, vet Citroen har en C4(?) et. c men Zafira og Touran har stukket ut haka positivt med gode anmeldelser. Men hvor Touran har ulempen (fordelen) med å ha et betraktelig høyere bruktpris
 
Aner ikke hvilken prisklasse du har sett for deg, foreslår derfor helt fritt;
Toyota landcruiser 7 seter.
Vw transporter personbil.
Chevrolet suburban av litt eldre type ikke gass.

En liten tanke om det er bagasjeplass som er hovedproblemet. Hva med en liten lukket henger? Typen som er ca lang som en pall og høy som en barnevogn?
 
Takker for tips folkens:)
Sharan er en fin bil,men stor bil med liten plass.Etter og ha snoket litt rundt så er det nok Caravelle eller en liten henger som blir løsningen så langt.
Høres ikke dumt ut med en Landcruiser heller.
 
En venn av meg måtte krype til korset og bytte til en skikkelig familiebil når han også fikk tvillinger. Hans valg falt på en loaded Ford Galaxy. Ganske sprek familefrakter.
 
vil anbefale og ta turen og teste nye Zafira. Utrolig god bil å kjøre og den er enorm inni. Jeg er 196cm lang og har aldri hatt så god plass noen annen bil jeg har prøvd. Anbefaler å prøve en bil med ergonomiske sportstoler, da vil du ikke gå ut av bilen etterpå. Som 5 seter bør du få lett inn barnevogn ++. 1,7cdti er vel kanksje det beste økonomiske valget på motor, men 1,4 turbo bensin er ganske så sprek den også til å være så liten. Jeg har 1,4T i min Astra Sports tourer og det er en sprek liten tass.
 
Stod en Rød Zafira 2009, 1.9tdi på Opel Skøyen - søk på finn - var helt rå og til 250 000. Vi ser dog ned mot 175-200.
Ryggesensor, auto, panoramatak.

Finnes en på Lierskogen, 2007 til 135 000- det er mye for pengan. Hørte fra selger på Skøyen at kaross (sier ni det på norsk?) vart stort samme fra 2005-2011, først i år den er ny
 
Hvorfor ikke gass på suburban? Må bare finne en hvor ventilene allerede har blitt brent!

Vil forøvrig si Suburban eller Tahoe.
 
Adio; mer som hovedregel. Mange som har ødelagt stempler. Noen motorer tåler det, andre ikke. Bedre å kjøpe en uten gass og installere det i ettertid, enn å kjøpe en hvor usikkerheten råder.
Driter man i gass har man hvertfall en motor som overlever de fleste:)
 
Stod en Rød Zafira 2009, 1.9tdi på Opel Skøyen - søk på finn - var helt rå og til 250 000. Vi ser dog ned mot 175-200.
Ryggesensor, auto, panoramatak.

Finnes en på Lierskogen, 2007 til 135 000- det er mye for pengan. Hørte fra selger på Skøyen at kaross (sier ni det på norsk?) vart stort samme fra 2005-2011, først i år den er ny

Det er først i år at det har kommet ny Zafira ja, så du ser på forrige generasjon, også kalt Zafira B. På den vil jeg anbefale 1,9cdti 150Hk eller 130Hk. Sterk og villig motor. På langtur får du forbruket ned under 0,5l/mil