stor diver I bronse, maks 30K - kva finnes der ute?

Medlem
5. mars 2023
Innlegg
100
Sted
Fjaler
Eg var den lykkelige eigar av ein U-boat sommerso bronzo i ca 1 time. Dvs eg var egentlig aldri lykkelig, då alt var galt frå første øyeblikk - ikkje produsent sin feil, men håplaus forhandler.

Det finnes meg bekjent ikkje fleire av denne i landet og eg hadde i utgangspunktet bestemt meg for at ei skikkelig sommerklokke, det skulle eg ha.

Eg liker store klokker, eg synes bronse er vanvittig rått, eg vil helst ha dato (føler meg naken uten dato på klokka) og so er eg såpass barnslig at eg vil ha lume!

Maks 30K, men finnes der rimeligere alternativer, er eg ikkje nøgd til å bruke heile budsjettet - nokon forslag?
 
Anbefaler Helson Shark Diver 45mm Bronze
Ser ikke ut som de har den i webshopen i bronse, men i messing.

Vil du ha noe større, se på
47 mm
 
Jeg kan anbefale Longines Legend DIver i Bronse, men 42mm er kanskje ikke stort nok ;)
Legend diveren har imidlertid ganske lange lugs som gjør den forholdsvis stor (men slank) på armen.

(Snikreklame: Jeg har en nesten ubrukt som jeg vurderer å selge:cool:)

Edit: Ser at du helst vil ha dato, noe denne ikke har.

longines-legend-diver-bronze-3.jpg
 
Når det gjelder bronze, vil jeg anbefale den høy kobber innhold CuSn8 legeringen.
Omtrent 8% tin, 0.1% bly og derfra resten er kobber.
Høy kobber innhold gir et vakkert og varierende utseende med oksideringen/ "patina".
Ikke alle bruker denne pga prisen og tilgjengelighet (må ofte komme fra Tyskland).
Mye Kinaklokker juks der: jeg tror ikke at det er CuSn8 men varianter.
Nå er probemet at 42 mm er blitt "stor" i klokkeverden:mrgreen:
 

Alle andre er "out of stock" ser jeg.
 
Steinhart Triton Bronze?

45mm, dato, og noe så sjeldent som en Steinhart som ikke er en ripoff av et velrenommert merke med en krone som logo...
 
817-BR0392-D-LU-BR-SCA-cases-vue-produit-4.png


s-l1600-5-34.jpg

DSC_7502__01399.jpg
Bell & Ross BR-03 i CuSn8-bronse: 42 mm og dato. Så en brukt på ebay nå akkurat til 33k, så strekker budsjett litt. Bærer større en målene skulle tilsi pga. den firkantede kassen.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: olapåsvingen