Stoppet seiko skx007

Medlem
27. aug. 2014
Innlegg
24
Sted
Sandnes
Ca en time etter at jeg mottok et helgetilbud fra Creationwatches på Seiko skx007, klarte min kjære datter å rive min Seiko skx007 ned fra stuebordet slik at den landet på parketten. Dette er første gang den har blitt utsatt for en slik påkjenning. Men nå har den stoppet helt. Kan fortsatt stille tiden, dato og dag.

Hva skal jeg gjøre? Skal jeg ta den til urmaker? Kjøpe ny?
 
Ca en time etter at jeg mottok et helgetilbud fra Creationwatches på Seiko skx007, klarte min kjære datter å rive min Seiko skx007 ned fra stuebordet slik at den landet på parketten. Dette er første gang den har blitt utsatt for en slik påkjenning. Men nå har den stoppet helt. Kan fortsatt stille tiden, dato og dag.

Hva skal jeg gjøre? Skal jeg ta den til urmaker? Kjøpe ny?

Dette høres helt vanvittig ut, men har fungert med godt resultat før. Ta klokken og gi den gradevis større og større slag med baklokket mot f.eks en bordplate til klokken starter igjen.

Det verste som har skjedd er at en aksel har knekt et eller annet sted i urverket, og da blir det billigste å bytte verket uansett, så lite kan skade av denne "utvilsome hjemme reprasjonen"
 
Skjedde min 007 også når jeg haket is med en spade (ikke det smarteste jeg har gjort med en automatisk klokke på armen) stoppet helt opp, og når jeg ga den et kakk eller to så gikk sekundviseren i noen få sekunder for så å stoppe opp. Alt annet lot seg stille osv, så antok det var noe som hadde hengt seg opp. Åpnet lokket, og ganske riktig, der satt spiralen/fjæren fast da den hadde hoppet ut av sporet sitt. Var bare å løfte den inn i haket sitt igjen.
Ta den til en urmaker, så er den nok helt i orden igjen ila kun kort tid. Min trengte ikke engang å bli justert etterpå.
http://www.network54.com/Forum/78440/thread/1266711718/Seiko+7s26B+vs+7s26A+-+Seiko+read+this!
 
Redigert: