Stipey modding (02.03.10)

Må virkelig si at jeg er overrasket over responsen fra dere her på sonen. Inspirerende å fortsette... problemet er at jeg kanskje kommer til å ha en svær samling av moddede seikoer som aldri får noe wrist time...hehe... :eek::eek: Får vel tivinge de på familie medlemmer osv....

Tror nok ikke det er noe stort problem å få omsatt et par stykker her på forumet, om det skulle bli overskudd...........:)

Da var min 007 skrudd opp og justert, får se om jeg kommer innenfor 5 sek i døgnet. Med en hjemmelagd casback opener gikk det fort og fint å få den opp, men aner jo ikke hvor sensitiv den er på justeringen... We'll see

Veldig interessant tråd!! Blir inspirert til å prøve litt selv.

Et lite spørsmål: Er det mulig å sette viserene på feil slik at datoen endres ved feil klokkeslett? Hvordan kan man i så fall unngå slike feil?

Veldig interessant tråd!! Blir inspirert til å prøve litt selv.

Et lite spørsmål: Er det mulig å sette viserene på feil slik at datoen endres ved feil klokkeslett? Hvordan kan man i så fall unngå slike feil?

Det er fullt mulig, men kan unngås på følgende måte:

1. monter på urskiva og krona

2. trekk krona helt ut og skru den slik at du ser/hører datoskift ----> Stopp!

3. Monter timeviser, skru så krona slik at timeviseren går rundt 2 ganger (24 timer), når dato skifter-----> Stopp!

4. Monter minuttviser (timeviser skal allerede stå på 12 og skifter dato på 12). Denne monteres "in-line" med timeviseren, dvs, at klokka viser nøyaktig 12 når begge er montert.

5. Skru krona slik at minutt og timeviser beveger seg, dette for å se at minuttviseren ikke "tar borti" timeviseren og for å se at når minuttviseren igjen kommer til kl 12 så skal timeviseren være på kl 1.

6. Sekundviseren monteres til slutt, her må du så "winde" verket nok til at minuttviseren går minimum 1 runde for å verifisere at den ikke tar borti minuttviseren.

Håper dette var til hjelp. :D:D:D

Takk for svar.

Det hørtes jo ikke så ille ut det, da får man iaf verifisert at allt er som det skal før man monterer.
Nå må jeg begynne å samle inn litt verktøy så får vi se om det blir litt modding etterhvert.

Takk for en interessant tråd!!

Da fikk jeg dommen etter justeringen mine idag, stilte det for langt, så har stilt det bittelitt tilbake så håper det går nøyaktig nå.

Finnes det andre metoder enn å prøve seg frem når man skal justere farten på klokken?

Da fikk jeg dommen etter justeringen mine idag, stilte det for langt, så har stilt det bittelitt tilbake så håper det går nøyaktig nå.

Finnes det andre metoder enn å prøve seg frem når man skal justere farten på klokken?

Det vet jeg faktisk ikke... men du får nok bare prøve deg frem med å justere frem og tilbake til du treffer... :D:D

Nye deler er ankommet og det er på tide med forsøk nr. 2.

Først et lite bilde av offeret og delene som skal transplanteres...

4858317874_dde9de9b89_b.jpg

Mindre nervøs denne gangen, og har en følelse om at tidsforbruket (inkl. kaffepauser) vil være en del mindre....

Først finner man frem operasjonsutstyr ....

4858318348_3869839007_b.jpg
4858318740_793e7c8559_b.jpg

Resultatet....???

Operasjonen gikk knirkefritt, ingen deler til overs, alt funker og kosmetisk sett bedre resultat enn sist....

4857698793_0f0e35a2fd_b.jpg

4858319206_ea2e73f137_b.jpg

4857698429_d0c3c57a00_b.jpg