Steinhart, pris/kvalitet

Medlem
30. mars 2010
Innlegg
1.049
Sted
Norge
Hei !

Ny på forumet her og har en fersk klokkeinteresse. Er på utkikk etter en "hverdagsklokke" till å variere med, type sportslig/casual. Fant meg selv sitte og se på et klokkemerke jeg aldri hadde hørt om før, Steinhart. Likte Ocean 1 Vintage red.

Ser på andre forum at mange skryter av finish og at det er mye klokke for pengene. Samtidig så er det noen som rapporterer om uheldige opplevelser med kundeservice og produkter har småfeil.

Noen her som har handlet med dem og har erfaring med produktet ? Hvordan er finishen og hvordan oppleves klokka i hånda ? Er det "value for money". Tenker at dette kan være en ok inngang til et automatisk ur for meg.
 
Hei, og velkommen på forumet.
Har ingen erfaring med Steinhart, men om du er ute etter ditt første automatiske ur i en rimelig prisklasse
så er Seiko et sikkert valg.

Lykke til :D
 
Hei.

Jeg har en Ocean One og er meget fornøyd. God finish, holder tiden godt og har så langt vært mye klokke for pengene.

Her er det bare å kjøre på:D
 
Hei.

Jeg har en Ocean One og er meget fornøyd. God finish, holder tiden godt og har så langt vært mye klokke for pengene.

Her er det bare å kjøre på:D


Velkommen til TS.no

Helt enig med Helliot :)


Du kan faa se paa min om du bor i naerheten av Oslo.
 
Jeg kan også anbefale Steinhart. Yter meget god kundeservice og man får mye klokke for pengene.
 
Velkommen til TS.no

Du kan faa se paa min om du bor i naerheten av Oslo.

Takk for svar, høres ut som et kurant valg.

Roham: Jeg bor rett utenfor Oslo, og jobber i Oslo, fint om vi kunne møtes og jeg kunne fått en titt på en Ocean One. Siden jeg har litt tynt håndledd er klokken i opp mot maks av hva jeg kan bruke. Tror det går akkurat, men fint å få en sjekk på det før jeg eventuelt bestiller.Kommer nok også noen nybegynner spørsmål om nødvendig verktøy, bytte av rem etc ;)
 
Sender deg PM for å møtes en dag

Beklager seint svar.

Takk til Roham for hyggelig introduksjon til klokker samt gode råd og tips.Veldig nyttig og se flere klokker "live". Steinhart var fin, men baby monsteret vokset veldig på at jeg fikk se den i levende live.

Før møte trodde jeg at jeg viste hva jeg ville ha, men nå blir det noen runder til. Kanskje blir det en rimelig monster først, mens jeg kikker mer :confused: