STEINHART OCEAN 1 - Bang for the Bucks?

Ocean Two er ute på passaround, er den ikke?
Hører at en del av kritikken mot Ocean 1 går på designen - det er jo en sub (homage?). Two står mer på egne ben i så måte.

Kvaliteten til Steinhart er det neppe noe å si på. Iallefall etter hva jeg har fått med meg. Har ei slugge av ei klokke derfra selv, og er fornøyd med den.
 
Steinhart har etter hvert et solid bang-for-the-bucks-rykte, men mange av designene deres er omstridt og kritisert for å ligge noe tett opp til inspirasjonskildene (for å si det diplomatisk).

Ocean Two som MM nevner er derimot deres eget design, og står fjellstøtt på egne ben. Les min review av den her.
 
Jeg hadde en Ocean-1 en liten stund, og det er ikke noe å utsette på kvalitet/pris forholdet, det er rett og slett meget bra:D

Men det er jo det som de andre nevner at den blir litt vel mye hommage klokke, som var utslagsgivende for at jeg kvittet meg med den relativt raskt også (selv om jeg trodde på forhånd at jeg ikke kom til å bli nevneverdig plaget av det).
 
noen som vet hvor man kan kjøpe klokken i OP sin første post ?
Også enig med Pippen, litt for " replica" lignede men sånn er det, står jo uansett ikke noe merke navn utenom steinhart, så man prøver jo ikke ha noe man egentlig ikke har..
 
Kvaliteten er upåklagelig, men de går jo selv Invicta en høy gang på kopiering. Jeg drømte først om en Ocean One Green, for jeg hadde crush på Kermit, så lurte jeg på Vintage Military, den gikk fort over. Det blir for mye plagiat.
Men jeg må innrømme at jeg fremdeles teller litt på knappene når det gjelder denne:

57_140038_270000000.jpg


Originalen fra Rolex lages jo ikke lenger. Denne er 2mm større, noe jeg ser som et stort pluss, 40mm blir for lite med så bred bezel. I tillegg slipper man cyclopsen, filleren, jeg liker ikke denne klokken...