Stavanger

Medlem
6. sep. 2010
Innlegg
550
Sted
Oslo
Skal til Stavanger i slutten av neste uke, og trenger noen tips om en hyggelig restaurant på torsdagen. Noen som har noen anbefalinger?
 
For meg er det Tango som gjelder. Er du ute etter biff kan Fish & Cow anbefales.
 
Hvis du prioriterer svært god og variert frokost fremfor hypermoderne rom i glade farger, så er Clarion å anbefale fremfor Square. Bruker egentlig selv kun de to.
 
Kom på enda en restaurant man burde besøke i Stavanger, Mogul India. Her må man ikke la seg lure av beliggenheten, for det ser virkelig ikke bra ut fra utsiden. Men maten her er utrolig bra, spesielt tasting menyene som endres hele tiden.

https://www.facebook.com/MogulIndia

Eller så ble jeg veldig sulten av å lese menyen til Renaa, den må besøkes neste gang jeg er i Stavanger :)
 
Hall Toll, Alex Sushi, Bevaremegvel er også verdt i nevne, selv om jeg hadde holdt en knapp på Tango eller Fish and Cow. Hvis du har tid er det verdt å ta turen innom Cardinal og prøve ut det rikholdige utvalget på øl. Verdens vakreste by er det jo uten tvil (host).
 
Jeg er mye i Stavanger i forbindelse med jobb og har spist på de fleste av de nevnte stedene. Etter min mening er den desidert beste restauranten i Stavanger: Café de France - Velkommen - Stavanger ikke store plassen, men kjempegod service og nydelig mat. Koster litt ekstra, men verdt det. Ligger litt bortgjemt bak Radisson hotellet i samme gate som Hotell Square.

Ellers synes jeg Square er et hyggelig sted å bo, men foretrekker også Clarion. Meget bra frokost, egen kokk som lager omelett a'la minute og deilig boblebad/sauna i toppetasjen med flott utsikt.

Husk en tur på Cardinal for dessert, over 600 ølslag i sortimentet! :) Norges største?
 
Cafe de France er teknisk bra, og Renaa likeså, men vi har kommet ut fra begge stedene med litt "meh" følelelse... På Tango er det litt løsere snipp, men etter min mening minst like bra mat og desto triveligere miljø.

Dessuten så kan man få litt klokke-opplevelser på Tango:

4D4DC478-CE4E-45C0-AC77-31D33ED1DBE8.jpg


Den gjør seg noe helt utrolig på hånden i forhold til andre "vanlige" Daytonaer, og tyngden er helt eksepsjonell...
 
Hall Toll, Alex Sushi, Bevaremegvel er også verdt i nevne, selv om jeg hadde holdt en knapp på Tango eller Fish and Cow. Hvis du har tid er det verdt å ta turen innom Cardinal og prøve ut det rikholdige utvalget på øl. Verdens vakreste by er det jo uten tvil (host).

+1

Er du glad i øl så må du en tur innom Cardinal (og med glad i øl, mener jeg ikke i kvantum :D )
 
Cafe de France er teknisk bra, og Renaa likeså, men vi har kommet ut fra begge stedene med litt "meh" følelelse... På Tango er det litt løsere snipp, men etter min mening minst like bra mat og desto triveligere miljø.

Dessuten så kan man få litt klokke-opplevelser på Tango:

4D4DC478-CE4E-45C0-AC77-31D33ED1DBE8.jpg


Den gjør seg noe helt utrolig på hånden i forhold til andre "vanlige" Daytonaer, og tyngden er helt eksepsjonell...

@snapperhead Bord på Tango er booket på torsdagen - Platinumdaytona er rått! Håper på litt spotting
 
Redigert av en moderator: