Statistikk Daytona 116500

Har du fått din Daytona 116500?

  • Nei, står på venteliste

    Stemmer: 37 56,9%
  • Ja, med sort skive

    Stemmer: 5 7,7%
  • Ja, med hvit skive

    Stemmer: 19 29,2%
  • Har solgt 116500

    Stemmer: 4 6,2%

  • Antall stemmer
    65
Løfter denne da jeg er litt nysgjerrig på hvor mange som blir/har blitt levert den siste tiden.. Flott om personer kan avgi stemme eller oppdatere stemmen sin :)
 
Er det et spesielt norsk fenomen at Daytona i stål er så etterspurt?
Sannsynligvis ikke.
Og da kommer neste spørsmål:
Hvorfor øker ikke Rolex produksjonen på en modell som tydeligvis kan omsettes for betydelig mer enn nypris så snart den har forlatt AD:confused:?
 
Er det et spesielt norsk fenomen at Daytona i stål er så etterspurt?
Sannsynligvis ikke.
Og da kommer neste spørsmål:
Hvorfor øker ikke Rolex produksjonen på en modell som tydeligvis kan omsettes for betydelig mer enn nypris så snart den har forlatt AD:confused:?
Godt spørsmål.
Men er nok ikke helt slik Rolex opererer så vidt jeg kan skjønne:)
 
  • Liker
Reaksjoner: Rød
Er det et spesielt norsk fenomen at Daytona i stål er så etterspurt?
Sannsynligvis ikke.
Og da kommer neste spørsmål:
Hvorfor øker ikke Rolex produksjonen på en modell som tydeligvis kan omsettes for betydelig mer enn nypris så snart den har forlatt AD:confused:?

Virker ikke å være særnorsk. Alle forhandlere jeg har snakket med i en rekke europeiske land + UAE + USA sier akkurat det samme. Laaaange ventelister..

Rolex har nok en meget gjennomtenkt markedsstrategi, så regner med at de vet hva de gjør :) Samtidig har det vel vært litt rykter om at de ikke har klart å produsere riktig nok urverk, men jeg vet ikke om det er sant.
 
hvorfor mette markedet? Det ville jo bare gjøre Rolex mindre eksklusivt og potensielt skade merkevaren... Tror Rolex har bra stålkontroll på sin strategi...
 
  • Liker
Reaksjoner: Rød
Har blitt diskutert endel ganger før dette, min teori er at det ikke er så nøye planlagt fra Rolex sin side slik som mange hevder.
Rolex har produksjonskapasitet til et visst antall 4130-verk. PM-modellene skal ha sine verk, og tipper de blir prioritert, dette er tross alt klokker som Rolex har vesentlig bedre margin på enn SS.

Så kan man tenke seg at det er tilgjengelig like mange 4130-verk i produksjonslinja nå, som det var når de solgte 116520, og fra en situasjon hvor interessen for 116520 var dalende, til en situasjon hvor Rolex lanserer en modell som "alle" Daytona-fanboys har siklet etter, da er det klart det blir lange ventelister.

Å legge om en hel produksjonslinje med alle de kostnader det innebærer, bare for at vi kunder ikke skal vente noen skarve mnd på klokka vi (og resten av klokkeverden) ønsker oss, DET skjer ikke.
 
  • Liker
Reaksjoner: Rød
IMG_1175.JPG

Solgt sort og kjøpt hvit. Begge nye fra AD i Norge :cool:

Foreløpig liker jeg best den sorte og angrer litt... :eek:
 
  • Liker
Reaksjoner: Cuoresportivo
Blåser liv i denne tråden igjen, iom at AD’r fremdeles hevder at det er total tørke på leveranser av 116500.
Samtidig så ligger det 6 stk. for på salg på Finn og som har ligget en stund (#fantasipriser).

Jeg var selv litt sein med å bestille, men fikk min med hvit skive for noen måneder siden (august 18), etter og ha stått 10-11 måneder på «listen».

Andre som har fått sin Ceratona siden sist denne tråd ble oppdatert?
8B9D436B-5F7F-4D82-9718-292402A5AC93.jpeg
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: TryMe2nite og Tubbs
Blåser liv i denne tråden igjen, iom at AD’r fremdeles hevder at det er total tørke på leveranser av 116500.
Samtidig så ligger det 6 stk. for på salg på Finn og som har ligget en stund (#fantasipriser).

Jeg var selv litt sein med å bestille, men fikk min med hvit skive for noen måneder siden, etter da å ha stått 10-11 måneder på «listen».

Andre som har fått sin Ceratona siden sist denne tråd ble oppdatert?
Jeg har fått med sort skive. Ventet lenge på den med hvit skive men pga færre leveranser av hvit skive til AD så ble det 116500 med sort skive i stedet. Fikk denne i juli 2018.
 
  • Liker
Reaksjoner: Gin