Stasjonsvogn med romslig baksete

image.jpeg
Hvorfor så få stv som er designet for 3 barneseter / 3 så og si voksne... Fatter ikke. Superb er lang og small. Bmw 5 og Passat er designet for 2 og 1/3 person bak, dvs to voksne og en blodfattig maratonløper i midten. Selv nyere MB E er trang for 3. Plass mellom bakdør og isofix-festet sete derimot er plenty. Kun Volvo har akkurat nok, men likevel litt trang, midtsetet.

De stv med største/bredest baksete er nok gamle MB E 2000-2004.
Helt enig. Med tre barn "måtte"vi derfor på Ford Galaxy. Nå ble den akkurat byttet inn i en Q7 hybrid, som ser slik ut baki:
 
  • Liker
Reaksjoner: time og Oddemann
Hadde en Passat gte på prøvekjøring idag. Her fikk guttungen plass bak meg med et par cm å gå på. Fikk ikke testet med vogn i bagasjerom men øyemålet sier at det skal gå. Mangler awd ellers en artig bil, fungerte overraskende greit kun på strøm også.
 
Ikke akkurat stasjonsvogn, men har Q5 med tre barneseter i bak. Fungerer som juling med mine stutte 174 cm og tre grevlinger under 6 i baksetet. Den eneste bilen som spiste det av andre biler jeg har forsøkt er Mitsubishi Outlander. Prøvde A6 og Passat men der hadde jeg ikke sjanse med setene.

Anbefaler RingOpel (aka Audi) med Q :)

// KAB
 
BMW 3 serie GT. Sjåfør på 195 cm og to ungdommer i baksetet på 196 og 192 cm går som en drøm.
 
3 serie GT imponerte meg på "kabinplass" og. Men i tråden romslig stasjonsvogn faller den gjennom pga for lite bagrom IMO... digg bil dog...
Enig at det ikke er noen romslig stasjonsvogn men med overskriften:
Stasjonsvogn med romslig baksete synes jeg den passer
 
  • Liker
Reaksjoner: Oddemann
Jeg kjøpte skvett ny Octavia for noen år siden (ref denne tråden), og da var ett av kriteriene at jeg som er ca 190 med lange bein fikk plass foran bilstol - og det har fungert aldeles utmerket. Octaviaen er smal, som mange andre biler i denne klassen, så med to bilstoler skal du være ganske slank for å sitte mellom, og tre bilstoler er ikke aktuelt. Men lengden er det ikke noe å si på, jeg sitter godt og jentene bak har hatt det aldeles utmerket. Bagasjeplassen er super, og selv i den tiden vi lugget rundt på en stor barnevogn kan jeg aldri huske å ha tenkt "skulle jeg ha kjøpt meg en takboks?".

Er ellers veldig fornøyd med bilen, som har levert til over forventningene i den tiden vi har hatt den. Vi har 2.0 liter diesel med 150 hester, og det er mer enn nok for meg (som ikke er så veldig opptatt av muskelbiler eller råkjøring).

Når vi skal bytte ila noen få år regner jeg nesten med det blir i en ny Skoda (Kodiaq ser jo grisetøff ut!).
 
Har en Bmw 5 serie stv på lån denne helgen. Ganske markant dårligere plass i baksetet i forhold til Passaten.