Startet sparingen til en Panerai 372

Nettsiden til Panerai er nok oppdatert. Så vidt jeg vet så droppet Panerai planen om å gå over til safirglass på 372. Det er "ille" nok at de nå leverer 372 med en gummirem.
Hehe. Jeg hadde gummirem på min Logo Base som jeg trodde at jeg aldri kom til å bruke fordi jeg ikke er så veldig glad i gummi ;) ;)
Men så skulle jeg bare prøve gummireima på en sommer og fant ut at jeg likte den veldig godt. Det ble tidenes sommerklokke. Så jeg kunne gjerne hatt en gummireim til min 372.

• Liker
Reaksjoner: Frik
Hei,
Som dere ser har jeg startet oppsparingen for en ny 372. Det vil antagelig bli noe over 1 år til jeg får muligheten til å kjøpe den, men tenkte å høre med dere hvor høyt eventuelt bruktprisene ligger på? (da tenker jeg på en som er i god stand og maks 1-2 år gammel)
Er det vanskelig å få tak i den ny i Norge (Er vel bare bjerke?)
og om det eventuelt er et godt kjøp. Lest mye om den i det siste og blir mer og mer overbevist. Hadde egentlig planer om en 312, men tror jeg har bestemt meg for at 372 er klokken jeg skal ha.

Takker for alle svar:)

Hei,

Jeg har en ubrukt 372 i samlingen min som jeg vurderer å selge. Tar avgjørelse etter påske:)

• Liker
Reaksjoner: Liern og Preacher
Det ser ut som "R" serie (2015 produksjon) er fortsatt med plexi. Fra "S" serie (2016 produksjon) Panerai vil sannsynligvis starte med safir.

Det ser ut som "R" serie (2015 produksjon) er fortsatt med plexi. Fra "S" serie (2016 produksjon) Panerai vil sannsynligvis starte med safir.
Hvorfor raserer de en så rendyrket PAM, full av DNA fra de hine hårde dager med et safirglass?
Noen mente de var ute og sykle når de lanserte 30m WR, men nå...

Tja.. sist jeg var innom Bjerke hadde de en S inne med plexi.
EDIT: nei denne må ha vært en "R".
Panerai starter nytt produksjons år i april, men fortsetter å produsere "tidligere" årganger, hvis ikke de har nådd det oppgitte antall for hver enkelt modell for eksempel. xxxx/1500.
Det kan altså ta ganske lang tid før "S" utgaver finnes i butikken.

Redigert: