Stabilisere lume på visere

Medlem
20. juni 2014
Innlegg
711
Jeg har en Speedmaster Pro, hvor lume på minuttmarkøren har sprekt opp. Det er ikke lett å se, men det er definitivt der.
Jeg har hørt om diverse vellykkede og mindre vellykkede metoder for å "stabilisere" slik lume ved å tilsette en eller annen substans på baksiden av viseren.
Utfordringen slik jeg har forstått det, er at lumen da kan bli noe mørkere.

Er det noen her på forumet som har erfaring med dette, og som kan anbefale en kompetent urmaker?

IMG_2197.jpeg
 
Som Reldor sa: ta kontakt med Simen Solvold. Har sett flere klokker han har utført dette på en flott måte.
 
Eg har sjølv erfaring med å bruke Simen hos Ur-Tjenesten til reparasjon av visarar. Eg tykkjer resultatet vart strålande. Anbefales!
 
  • Liker
Reaksjoner: emptybrainjacks
Bindemiddelet til lume pulveret fra Bergeon minner om neglelakk.
Så jeg kan tenke meg at tynnet bindemiddel kan brukes ,tynnet slik at det trekker inn i det gamle.
 
  • Liker
Reaksjoner: seikoskar
Har ikke somlet meg til urmakeren endra. Tenker ta det på nyåret. Han mente det skulle gå bra å stabilisere lumen ved å bruke bindemiddelet man normalt blander med lumepulver. Det er en klar lakk man legger på baksiden av viseren.
Jeg har relumet en del Seiko visere og har selv dette middelet, men jeg tror jeg overlater det til profesjonelle denne gangen
 
  • Liker
Reaksjoner: reldor