Støvler

Masse bra broguestøvler der ute. Grenson er et bra alternativ til god pris. Selv synes jeg kvaliteten er bedre på bl.a Trickers og Alfred Sargent. Til jul ble det dog disse fra Paul Smith....Freemont :) Trenger commandosåle på vinterføre.

paul-smith-freemont-1010685.jpg

-V

Dere som liker litt høye sko(ikke sålen), hvordan går dere med buksa iforhold til skoene? Lar dere buksa gå helt ned til foten, eller ligger dem å hviler på toppen av skoen?

Helt ned, slik:
IMG_4308.jpg

Eller lar dem hvile:
DSC_0157.JPG

Helt ned.
Men i all hemmelighet beundrer jeg de som har quirky nok stil til å kunne gå med buksen opprullet over skoen. Ser ganske kult ut på enkelte. (Og helt teit ut på andre :p )

Alle hipster alarmene går på full guff med opprullet bukse, men ser totaliteten i stilen noen av gutta kjører. Bare ikke helt meg ;).

Jeg fikk ett par Swims "John" støvler i julepressang i år.
Kanskje ikke noe for enhver smak, men digger de. Superkomfortable, vantette men ikke veldig varme. Så en ullsokk om vinteren er å anbefale :)
Swims_premium_boots_.jpg

Tja, går gjerne med oppbrettet bukse hvis jeg bruker skinnstøvler etc. Selv om det har blitt populært igjen med hipster-greia så stammer det jo fra slutten av 1800-tallet. Levi's solgte jo også denim som arbeidsbukser til gruvearbeidere til å begynne med. Da var det gjerne en litt større oppbrett en rullinga vi ser idag riktignok. :)

brett på noen jeans, på andre ikke. Aldri slik som på første bildet du postet. Likte mye bedre bilde nummer 2.

Til info: Svean på Paleet har/hadde brune Wolverine 1000 Mile Boots i brunt med 40% avslag for øyeblikket fra kr. 3000 til 1800 (mao litt i underkant av listepris i U.S.A.). Jeg kjøpte utstillingsmodellen i størrelse 12 (har vurdert å bestille et par en stund, i tillegg til de jeg har i sort), usikker på hvilke andre størrelser og evt farger de har inne. Men hadde også 721 LTD-modellen, tror i samme størrelse (ut fra at ekspeditøren prøvde å friste meg med dem), også med 40% avslag.

Hva er listepris på 721LTD her til lands? Har tilgode å se de i norske butikker.

-V

Til info: Svean på Paleet har/hadde brune Wolverine 1000 Mile Boots i brunt med 40% avslag for øyeblikket fra kr. 3000 til 1800 (mao litt i underkant av listepris i U.S.A.). Jeg kjøpte utstillingsmodellen i størrelse 12 (har vurdert å bestille et par en stund, i tillegg til de jeg har i sort), usikker på hvilke andre størrelser og evt farger de har inne. Men hadde også 721 LTD-modellen, tror i samme størrelse (ut fra at ekspeditøren prøvde å friste meg med dem), også med 40% avslag.

Hva er listepris på 721LTD her til lands? Har tilgode å se de i norske butikker.

-V

Tja, såvidt jeg vet er de jævli dyre, også i USA. Retail price på 750$ eller noe i den duren. Sikkert en del her i Norge med andre ord. :)

-V

Husker jeg rett var normalpris hos Svean 7000, nå satt ned til 4200. De var ikke utstilt, men han jeg snakket med sa de hadde dem på lager (vil vel holde dem mest mulig uskadde). Tror man må snakke med mannen som jobber der, det virket ikke som om damene hadde oversikt over hvilke herresko/støvler som var på tilbud annet enn hvor de sto i hyllene. Vurderer å stikke innom igjen til uka, se om det er mulig å overtale et par R.M. Wiiliams type Chelsea Boots på tilbud (er i utgangspunktet ikke satt ned).