Støvler

Det er jeg fremdeles litt usikker på selv. De ligger på ca 320 dollar i USA som ikke er så ille egentlig, men i Norge har jeg ingen anelse. Jeg har gått igjennom dealerships som de har i Norge, men har ikke funnet en nettbutikk/fysisk butikk som fører disse. :p

Skal en tur til Oslo til helgen, evnt, neste så skal sjekke da.

Sjekk forøvrig http://www.wolverine.com/US/1000mile/blog/page/Retailers.aspx
Her står alle retailers, det er noen nettbutikker i USA som selger disse for 300$-ish...

Det er jo ikke så ille. Har sett for meg å bruke i underkant av 2500 kr på vintersko/støvler i år. Kjøpte flere par i fjord til ca. 1000 kr stk, men de holder seg dessverre veldig dårlig.

Det er jo ikke så ille. Har sett for meg å bruke i underkant av 2500 kr på vintersko/støvler i år. Kjøpte flere par i fjord til ca. 1000 kr stk, men de holder seg dessverre veldig dårlig.

Wolverine 1000 mile kostet 3k hos Scabal i Bergen.
Litt dyrt med tanke på den amerikanske prisen, går sikkert ann å få tak i billigere.

Da er det mulig jeg tar en spansk en og prøver de i Oslo og kjøper de på nett fra statene.

Lille Vinkel på Majorstuen har dem ihvertfall. Godt mulig at Grændsens også har dem. Og de er absolutt ikke for kraftige. Har sett meg ut samme selv :D

Falkanger fører den modellen fra 1000 Mile serien og den koster 2900,- De har også en kinavariant fra 1000 mile serien med captoe og litt mer vintervennlig såle for 1900,-

-V

Er nok dessverre ikke så mye å spare ved å kjøpe fra USA. På amazon koster de 325 usd også er det 20 usd i frakt så kommer fortollingsgebyr og moms og vips er man oppe i 2600 kr.

Hvor mye koster det å få satt på gummisåle?

En skomaker quoted meg 140 kr for å montere en ny hæl på en støvel jeg hadde slitt ned, så kan ikke tenke meg at det er spesielt kostbart, men da tror jeg de bare blir limt på noe jeg ikke ser på som spesielt robust. Jeg vil heller kjøpt en støvel der gummisålen er montert fra fabrikken ala Red Wing Beckman som er fantastiske allroundstøvler året rundt.

-V

Er nok dessverre ikke så mye å spare ved å kjøpe fra USA. På amazon koster de 325 usd også er det 20 usd i frakt så kommer fortollingsgebyr og moms og vips er man oppe i 2600 kr.

Hvor mye koster det å få satt på gummisåle?

Så vidt jeg vet så skal det ikke være toll på sko. Det er riktignok moms på sko hvis man handler over 200 kr. Hvis man handler fra Amazon så vil totalsummen inkl. moms komme på litt i underkant av 2400,- avhengig av hvilken valutakalk. man bruker. :)

Det skal vel ikke være umulig å få nettbutikken til å prise ned varen på forsendelsen, men dette får man velge selv.

I det siste har det blitt vanskeligere å få butikkene til å prise ned varene, tror amerikanerene har strammet inn litt.

Men om du går på ebay bør du klare å få dem til rett over 200usd og der er det litt lettere å få verdien nedskrevet.

Samme gjelder red wing, et merke som koster voldsomt mye mer i norske butikker en feks ebay.

Stusser litt på å bruke de 1000miles bootsene til vintersko, men går vel sikkert greit om man har plass til tykke sokker. Eller evt, om du ikke har tenkt å være ute så lenge av gangen.

Stusser litt på å bruke de 1000miles bootsene til vintersko, men går vel sikkert greit om man har plass til tykke sokker. Eller evt, om du ikke har tenkt å være ute så lenge av gangen.

Jeg har personlig tenkt til å bruke 1000 miles støvlene i byområder så det vil ikke være behov for et par fora tjukke støvler. Det er riktignok kaldt, men satser på at det går greit med ullsokker i støvlene! :)

Har også vurdert å finne et par foret støvler, men ønsker i første omgang å ha et par jeg kan bruke på høsten og vårparten, uten å svette ihjel..

Da ble det kjøp i dag.

CIMG1452.jpg

Matcher ikke helt med grønt, men, men, la gå :p
CIMG1448.jpg

CIMG1451.jpg

Modellen heter Montgomery og er litt kraftigere enn de "vanlige" 1000-mile. Disse har også gummisåle med kraftig mønster. Tror disse kommer til å bli flotte vintersko. Prisen var mindre enn forventet, kostet 2000 kr hos Grændsens. Takk for titten.

Ser bra ut! 2000,- er ikke så ille nei. Hadde Grændsen original-versjonen også?