Støv/flekker på innsiden av klokke etter pakningsbytte

Medlem
8. juli 2019
Innlegg
89
Sted
Oslo
Jeg fikk akkurat klokka mi tilbake etter pakningsbytte og trykktest. Ser ut som det har kommet noen flekker/støv på innsiden av kassa.

Nå er fortsatt nybegynner i dette gamet, men dette ser vel ut som noe som kan fjernes relativt enkelt? Skjønner at dette fort kan skje. Har vasket glasset, så det kan nesten ikke være flekker på safiren.


Hva tror dere? Er dette noe som kan skje under pakningsbytte?
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Jeg fikk akkurat klokka mi tilbake etter pakningsbytte og trykktest. Ser ut som det har kommet noen flekker/støv på innsiden av kassa.

Nå er fortsatt nybegynner i dette gamet, men dette ser vel ut som noe som kan fjernes relativt enkelt? Skjønner at dette fort kan skje. Har vasket glasset, så det kan nesten ikke være flekker på safiren.

Hva tror dere? Vis vedlegg 207070
Ikke noe problem. Tabbe/ feil utført ved service/pakningbytte. Bare å få urmaker til å skru opp og bytte. MED påfølgende trykktest. Selvfølgelig; Har du brukt kompetent urmaker til jobben når slikt skjer? Slikt KAN skje hvem som helst, men det er lov å vurdere.

8
 
  • Liker
Reaksjoner: Kyllingvingen
Det er vel ikke noe å bytte her?

Men jeg tror jeg skjønner hva du mener. Dette kan vel skje den beste, og det er slettes ikke meninga å henge ut noen. Da tar jeg den tilbake i morgen. Antar det er enkelt å fikse. Og at ventetida ikke blir lang.
 
  • Liker
Reaksjoner: Trifide og Grendel
En nærmere kikk på klokka gjør meg mer bekymret. Bezel fungerer ikke som normalt, hvor den klikker på plass kl 12. Etter service klikker bezel på plass rett før kl åtte.

Men man tar vel ikke av bezel for å skifte pakninger?

@Grendel
 
En nærmere kikk på klokka gjør meg mer bekymret. Bezel fungerer ikke som normalt, hvor den klikker på plass kl 12. Etter service klikker bezel på plass rett før kl åtte.

Men må man ta av bezel for å skifte pakninger, da?

Det er (normalt) ikke nødvendig å ta av bezel for service.

Det sitter en fjær som går i hakk som regulerer bezel sine stepp. Det kan nok være at dette har blitt demontert og ikke aligned opp ved montering.

8