Støt og slag

Medlem
25. feb. 2024
Innlegg
4
Sted
Skien
Har laget meg et feste til lommeur på en 50-talls motorsykkel.
Selve klokka er montert midt på styret og spent fast i 4 fjærtråder så det er en viss fjæring, men ser ut som de to klokkene jeg har testet ikke tåler det likevel.
Den siste jeg testet var en litt nyere klokke med noe jeg tror er en slags form for incabloc.
Er det noen som har et tips om en klokke som er tidsriktig( med opptrekk vel og merke) som tåler dette??
 

Vedlegg

  • 0F6A5EB1-1B32-4F05-B584-9F1BA54427BF.png
    0F6A5EB1-1B32-4F05-B584-9F1BA54427BF.png
    581 KB · Visninger: 0
En dårlig ide, dessverre. Vibrasjoner fra motoren vil nok knekke tapper på ankeret og/eller balanse vellen.
 
FortNine er grundige i alt de gjør, inkludert testing av mobilholdere. Jeg ville vurdert en holder med en vibrasjonsdemper, og så montert klokken på den. Kanskje ikke like tidsriktig totalt, men mulig du klarer å skjule den godt om du har et lommeur med grei størrelse og kan ta universalfestet bakpå? Finnes en haug med monteringsmuligheter på sykkelen så det antagelig kan skjules greit.

1709052807406.png


1709052852285.png


 
Takk for svar og råd. Skal forske litt videre på dette. Hadde vært morsomt å ha klokka på styret og når jeg kommer frem kan jeg bare hekte den i klokkekjedet.
 
Sikkert dårlig ide, men jeg ville forsøkt med Stationsuhr/Betriebsuhr/Funkenuhr. De er ca tidsriktige og er laget for å tåle litt støt.
Du trenger ikke å bruke kassa.


 
  • Liker
Reaksjoner: Frøiland
Sikkert dårlig ide, men jeg ville forsøkt med Stationsuhr/Betriebsuhr/Funkenuhr. De er ca tidsriktige og er laget for å tåle litt støt.
Du trenger ikke å bruke kassa.


Ikke dårlig ide hvis de tåler støt, men ser litt dyre ut de jeg finner og kanskje litt store??
 
Om de tåler støt vet du ikke før du har prøvd. :) Min er ca 70x35-40mm. (uten den treklossen) Mulig det finnes mindre og.
En tidsriktig bil/cockpit klokke er nok enda dyrere.
En annen ting som kan være problem er lume. Det er ikke sikkert den gamle, tørre lummemassen tåler vibrasjoner. Kanskje det er en fordel med visere uten lume...Vet ikke. Ikke enkel den. :)